ژیلا شریعت پناهی، عضو همگرایی جنبش زنان و کمپین یک میلیون امضاء، کاندید ریاست جمهوری شد

۰ min read

17 اردیبهشت 1388

رجانیوز: یک داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت:اگر عزت‌ا… سحابی قبول کند وی را معاون اول خود می کنم واز شیرین عبادی درخواست می‌کنم تا ریاست‌ وزارت دادگستری را بپذیرد.

به گزارشفارس، ژیلا موحد شریعت پناه پژوهشگر 57 ساله که با مدرک مهندسی علوم در ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شد و ثبت‌نام به عمل آورد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمده‌ترین مشکل ما این است که مردم در امور کشور مشارکت کامل ندارند.

وی در خصوص حضور بانوان در دستگاه‌های اجرایی گفت: 30 درصد هر سازمان دولتی باید به زنان تعلق بگیرد و خانم‌ها می‌توانند حتی در مقام ریاست‌جمهوری ایفای نقش کنند.

وی در خصوص گشت ارشاد گفت: حضور این چنینی گشت ارشاد باعث تشدید بی‌بند و باری، بی‌حجابی و لج‌بازی برخی از خانم‌ها می‌شود و نباید حجاب را با زور و فشار به آنها تحمیل کرد.

شریعت پناه ادامه داد: در صورت تصویب مجلس از یک خانم به عنوان وزیر امور زنان استفاده خواهم کرد و تا آن زمان وزارت آموزش و پرورش را در اختیار یک خانم قرار می‌دهم.

وی با بیان اینکه اگر عزت‌ا… سحابی قبول کند وی را معاون اول خود می کنم اظهار داشت: از شیرین عبادی درخواست می‌کنم تا ریاست‌ وزارت دادگستری را بپذیرد.

ژیلا شریعت پناه تصریح کرد: در صورت رئیس‌جمهور شدن تعلیق غنی‌سازی را به مدت کوتاهی می‌پذیرم و با اوباما مذاکره می‌کنم.

لازم به ذکر است که پیش از آن به گزارشسایت تابناک ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری دوره دهم که از ساعت 8 صبح سه شنبه در محل ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شده است که در همان روز اول تعداد ثبت نام کنندگان به 45 نفر رسیده بود که از این تعداد 6 زن و 39 نفر مرد بودند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours