تجمع دانشجویی در واکنش به ادعای های رئیس دولت در مورد دانشجویان ستاره دار

17 خرداد 1388

روز آنلاین: در ادامه واکنش های اعتراضی به ادعاهای محمود احمدی نژاد در مناظره تلویزیونی با میرحسین موسوی، دیروز جمعی از دانشجویان ستاره دار با شعار “آقای رئیس جمهور؛ دروغ چرا!” در مقابل وزارت علوم تجمع کردند. این تجمع بعد از ساعاتی با دخالت نیروی انتظامی به درگیری بین ماموران با دانشجویان انجامید.

منابع خبری و دانشجوئی در مورد این تحصن نوشتند: روز گذشته ده ها تن از دانشجویان ستاره دار ومحروم از تحصیل در اعتراض به ادعای دروغین محمود احمدی نژاد و وزیر علوم، در برابر وزارت علوم و تحقیقات دست به تجمعی مسالمت جویانه زدند. این تجمع ابتدا با سرود یار دبستانی آغاز شد که دانشجویان آن را یکصدا می خواندند. این دانشجویان همچنین باخود پلاکاردهایی حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود: “آقای رئیس جمهور، دروغ چرا؟”، “آقای احمدی نژاد من یک ستاره دارم”، “تحصیل حق انسانی ماست”، “سهام عدالت دانشجو، سه ستاره”، “دانشجویان زندانی از حق تحصیل محرومند”…

در ادامه این تجمع و با بالا گرفتن شعار ها و نیز حمایت رهگذران از دانشجویان، نیروهای حراست وزارت علوم و نیروی انتظامی وارد عمل شدند و ابتدا تمام خبرنگاران را به داخل ساختمان وزارت علوم بردند و حدود نیم ساعت در اتاقی نگاهداشتند و مانع خروج آنان شدند. همزمان تمام نوشته ها و دوربین های خبرنگاران، که بیش از 10 نفر خبرنگار خارجی هم در میان آنهابودند مورد بازبینی قرار گرفت.

پس از این اقدام در حالی که پلیس قصد داشت دانشجویان را پراکنده کند، دانشجویان با فشار زیاد خود را به داخل وزارت علوم رساندند و علی رغم برخوردهای خشونت آمیز مامورین موفق شدند تمام طبقه های ساختمان را طی کنند و ساختمان را در اختیار خود بگیرند.در این تجمع میلاد ابراهیمیان، یکی از دانشجویان محروم از تحصیل نیز برای ساعاتی چند بازداشت شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours