مهلت ارسال آثار برای جایزه شعر خورشید تمدید شد

22 تیر 1388

در پی قطع همکاری خاطره حجازی با جمع داوران این دوره جایزه شعر زنان ایران؛ خورشید، بهاره رضایی، شاعر و منتقد معاصر به داوران این جایزه پیوست.

سپیده جدیری، بنیانگذار و دبیر جایزه خورشید ضمن اعلام این خبر گفت: «همچنان که پیش‌تر اعلام کردیم، به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و حوادث پس از آن که جامعه ایرانی را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود، مهلت ارسال آثار برای جایزه نیز تا پایان تیر ماه تمدید شده است.»

دیگر داوران این دوره جایزه عبارتند از: آزیتا قهرمان، شاعر، نویسنده و مترجم؛ رؤیا تفتی، شاعر و منتقد ادبی؛ پگاه احمدی، شاعر، مترجم و منتقد ادبی و رؤیا زرین، شاعر و برنده نخستین دوره جایزه شعر زنان ایران؛ خورشید.
دکتر فریده فرهادی، رئیس بیمارستان الغدیر تهران؛ دکتر فاطمه حق‌بین، جراح و متخصص بیماری‌های چشم؛ اعظم پاکی، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و فاطمه سالاروند، شاعر و منتقد ادبی – که در اعتراض به از قلم افتادن برخی نام‌ها از فهرست برگزیدگان جشنواره شعر فجر، جایزه خود از آن جشنواره را به برگزارکنندگان این دوره جایزه خورشید اهدا کرده است – حامیان مالی این جایزه را تشکیل می‌دهند.

تمام زنان شاعری که تاریخ چاپ اول مجموعه شعر آنها در صفحه شناسنامه کتاب، سال 1387 باشد یا سند اعلام وصول آن در سال 1387 صادر شده باشد، می‌توانند با ارسال پنج نسخه از کتاب خود به آدرس تهران، صندوق پستی 149/13955 در این رقابت شرکت کنند.

مراسم اهدای دومین دوره جایزه شعر زنان ایران؛ خورشید، دی ماه امسال (به مناسبت تولد فروغ فرخزاد در این ماه) برگزار می‌شود.

این جایزه شامل تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی است.

جایزه شعر زنان ایران؛ خورشید دی ماه سال گذشته در نخستین دوره خود به مجموعه شعر «می‌خواهم بچه‌هایم را قورت بدهم» سروده رؤیا زرین تعلق گرفت.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours