آخرین وضعیت پرونده محمدعلی دادخواه و شادی صدر

5 مرداد 1388

محمد مصطفایی وکیل شادی صدر و محمد دادخواه پس از مراجعه به دادگاه برای پیگیری پرونده های موکلان خود اعلام کرد:

امروز برای پیگیری پرونده دو موکل خود ( آقای محمد علی دادخواه و خانم شادی صدر) به معاونت امنیت دادسرای انقلاب رفتم. هنوز مشخص نیست که پرونده آقای دادخواه توسط کدامیک از شعبات معاونت امنیت رسیدگی می شود. با توجه به اینکه هیچکدام از مسئولین این معاونت در خصوص پرونده آقای دادخواه پاسخگو نمی باشند به نظر می رسد که وضعیت موکلم در شرایط عادی و متعارفی قرار نداشته و بحرانی است. البته به طریقی متوجه شدم که برای آقای دادخواه قرار تامین بازداشت موقت صادر شده و ایشان نیز به این قرار اعتراض نموده و پس از اعتراض به قرار بازداشت موقت، پرونده به شعبه 28 دادگاه انقلاب ارجاع تا رییس این شعبه، رسیدگی نماید. به این شعبه مراجعه کردم که مدیر دفتر اعلام کرد که پرونده آقای دادخواه پس از بررسی و تایید قرار بازداشت موقت، مجددا به معاونت امنیت ارسال شده است ولی از اینکه کدام شعبه به این پرونده رسیدگی می کند استنکاف ورزید. با اعلام این خبر مشخص می گردد که ماندن آقای دادخواه در بازداشت موقت به طول خواهد انجامید. این رویه، در دادگستری غیر متعارف بوده و تا کنون چنین رویه ای را در مراجعی غیر از دادسرای امنیت ندیده ام. به هر حال نسبت به رسیدگی به پرونده آقای دادخواه نگران می باشم. آقای دادخواه از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نبوده و قبل از بازداشت از داروهایی مصرف می نمود که توقف ادامه استعمال داروها باعث تشدید بیماری گوارشی اش می گردد. به همین دلیل می بایست تحت نظر دکتر متخصص باشد.

در مورد پرونده خانم صدر نیز بارها به معاونت امنیت دادسرای انقلاب مراجعه نمودم تا اینکه معلوم گردید پرونده این موکلم به شعبه دوم بازپرسی ارجاع گردیده است. هنوز از اتهام یا اتهامات موکلینم هیچگونه اطلاعی نداشته و نمی دانم با چه دلیل و مدرکی در بازداشت به سر می برند. گویا برای اتهام خانم صدر قرار کفالت صادر شده است ولی هنوز اعلامی از سوی مرجع قضایی صورت نگرفته و ایشان مدت پنج روز است که با خانواده خود تماس تلفنی نداشته است. در خصوص پرونده و سلامت خانم صدر هم نگرانم. خانم صدر پیش از بازداشت آزمایشاتی در خصوص بیماری خود داده اند که پیش گیری از بیماری وی باعث در خظر افتادن سلامتی اش می گردد. ایشان نیز می بایست تحت درمان قرار گیرند. امروز با بازپرس شعبه در خصوص پرونده خانم صدر صحبت کردم و ایشان اعلام کردند که در آخر هفته مراجعه کنم. همچنین آمادگی خود را برای ضمانت آزادی موکلم اعلام کردم که اگر قرار کفالت برای ایشان صادر شده باشد شخصا کفیل وی شده تا آزاد شوند. با توجه روند رسیدگی به پرونده خانم صدر به نظر می رسد ایشان تا چند روز آینده آزاد شوند.

به هر حال از مسئول پرونده انتظار دارم با توجه به مقررات مربوط به حقوق متهمین وضعیتی را ایجاد و تدابیری را اتخاذ کنند تا نگرانی هایی که بوجود آمده است مرتفع گشته و موکینم بتوانند با فراهم بودن دادرسی عادلانه از حقوق خود دفاع کنند تا هر چه سریعتر از بند آزاد گشته و بتوانند امور مربوط به موکلین خود را به انجام رسانند. چرا که هر یک از آنها موکلینی دارند که عدم حضور وکلایشان باعث خدشه به روند رسیدگی شده و احتمال دارد حکمی به زیان آنها صادر گردد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours