بیانیه کمیته زنان سازمان دانش آموختگان در محکومیت بازداشت فعالان زنان

7 مرداد 1388

ادوارنیوز:کمیته زنان ادوار تحکیم وحدت دستگیری جمعی از فعالان زنان را محکوم کرد

در بیانیه صادره توسط این کمیته آمده است:

در شرایطی که هفته های پیش از انتخابات حضور زنان در همگرایی برگ زرینی برای تاریخ جنبش زنان ایران رقم زد پس از کودتای 22 خرداد موجی از انتقادها از سوی مردم نسبت به نادیده نگاشتن حق آنان صورت گرفت وظلم عریان و آشکاری که درمقابله با مردم بی گناه رفت ، نتایج خونبار و تاسف برانگیزی را به دنبال داشت. حرکت صلح طلبانه زنان و مادران ایرانی به جایی رسید که این روزها باید مدام از دفتری به دفتر دیگر در پی خوانخواهی از مرگ فرزندانشان بر ایند یا اینکه از مسئولان بخواهند درباره بازداشت بی دلیل عزیزانشان پاسخگو باشند.

حضور مادران صلح به عنوان یک گروه مدنی و غیردولتی برای نمایش اعتراض به دستگیری ها و کشتار اخیر به دستگیری چند تن از مادران می انجامد و از سوی دیگر چهره های تاثیرگذار در همگرایی زنان مانند شادی صدر و ژیلا بنی یعقوب به زندان افکنده می شوند فرزندان دیگری از جنبش زنان مانند شیوا نظرآهاری و کاوه مظفری به جرم صلح و دوستی برای جنبش دموکراسی خواهی و زنان در ایران ره اوین پیموده اند.

این اقدامات در حالی همچنان از سوی مسئولان دنبال می شود که سیاست های دولت احمدی نژاد با تاکید بر اهمیت خانواده دنبال میشود اما این روزها تعداد زیادی از زنانی که همسرانشان در زندان به سر می برند بی آنکه زمان را از دست دهند مدام در حال تلاش برای آزادی همسران خود هستند و در این میان مادرانی را به چشم می بینی که به گفته مسئولان گل سرسبد زندگی هستند و باید در گرمای 40 درجه تهران مقابل زندان صف بکشند تا خبری از فرزند دربندشان بگیرند و گاهی همچون پروین فهیمی مادر سهراب اعرابی باید به جای خبر سلامت فرزندانشان، جنازه او را تحویل بگیرند و حتی اجازه برگزاری مراسم عزاداری را هم نداشته باشند .

این نوع برخوردها علاوه بر آنکه خلاف تمامی قوانین حقوق شهروندی در ایران و جهان است بر خلاف تمامی ضوابط و شعارها و برنامه هایی است که محمود احمدی نژاد تا کنون ارایه کرده است که اگر دولت او آن چنان بر طبل قداست خانواده می کوبد چگونه به مجریان خود اجازه می دهد که خانم صدر را با چنان وضع فجیعی بازداشت کرده واز فرزند خردسالش که به شدت بی تاب مادرش است روزهای مدیدی جدا کند ،به استناد کدام قانون در اسلام می توان مهسا امرآبادی مادر بارداری که جرمش انس و الفت با قلم بود را بیش از 30 روز در زندان نگه ب داشته و لحظاتش را به چون و چند بگزارنیم؟ مگر نه اینکه علی (ع) زمامدار بزرگ اسلام فرموده اند وای بر حاکم اسلام اگر به ستم خلخال از پای زنی کشیده شود، ما به کدام راه می رویم؟

هنوز با گذشت یک ماه از بازداشت هنگامه شهیدی خبری از صحت و سلامت آنان در دست نیست و سمیه توحید لو دانشجوی دکترای جامعه شناسی دانشگاه تهران در اوین به سر می برد.

جنبش زنان ایران همگام با جنبش دموکراسی خواهی ایران این روزها اهداف مهمی را دنبال می کند و حضور تعداد زیادی از زنان مبارز در زندان حاکی از اهمیت حضور زن ایرانی در جنبش دموکراسی خواهی اخیر است چنانچه مرگ ندا اقا سلطان خود سند معتبری از پیشگامی زنان در جریان مبارزه برای احقاق حق بود.

کمیته زنان ادوار تحکیم وحدت ضمن اعتراض به دستگیری ها، کشتار و شکنجه های صورت گرفته اخیر مسئولان خواستار آزادی بی قید و شرط تمام بازداشت شدگان حوادت اخیر و به ویژه فعالین زنان و آقایان احمد زیدآبادی و عبدالله مومنی دبیرکل و سخنگوی این تشکل می باشد و بار دیگر با تاکید بر برگزاری رفراندومی جهت اخذ نظر مردم در مورد سلامت انتخابات برگزار شده و مشروعیت نتایج آن زیر نظر نهادی بی‌طرف و مورد وثوق، خواستار مجازات عامران و مجریان جنایت های صورت گرفته بر مردم بی گناه است

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours