بیانیه شماره 4 خانواده برخی از زندانیان سیاسی

12 مرداد 1388

نوروز: در این 50 روزی که از دستگیری فرزندان شجاع و رشید این مرز و بوم و یاران راستین انقلاب گذشت، امید داشتیم که با پی گیریهای مسئولان دلسوز، سرنخ کلاف پیچیده وقایع اخیر به دست آید و بیش از این به پایه های نظامی که رهبری امام راحل، رادمردی و خون جوانان ایران و تلاش عزیزان دربند ما باعث اعتلای آن شده بود، لطمه نخورد، امیدوار بودیم که سخن حقمان گوشی شنوا بیابد، ولی افسوس که چشم و گوش تشنگان قدرت بسته است و بیش از چند قدمی خود را نمی بینند و آنچنان که خداوند در قرآن کریم می فرماید: «صم بکم عمی فهم لا یعقلون: کر و گنگ و کورند و نمی اندیشند».

بدین ترتیب به جای آنچه انتظار داشتیم شاهد دادگاه نمایشی دیروز و کیفرخواست مضحک آن بودیم که از ابتدایی ترین مواد قانونی تهی بود. دادگاهی که نشان دهنده درماندگی کامل آمران و مجریان آن بود. کیفرخواست ارائه شده به هیچ وجه شباهتی به یک متن حقوقی نداشت و سرشار از اشتباهات فاحش قانونی و اطلاعات نادرست بود. عدم اطلاع و حضور وکلا در دادگاه و نیز عدم ملاقات وکلا با موکلین از آغاز دستگیری تا روز دادگاه، عدم تفهیم اتهام، بازجویی های طولانی مدت که به گفته برخی از متهمان هنوز هم ادامه دارد، نگهداری متهمان در سلول انفرادی (که به اعتراف مسئولان جمهوری اسلامی از مصادیق بارز شکنجه است)، استفاده از انواع شکنجه های روحی، عدم ملاقات با خانواده و … همه و همه نشان دهنده غیرقانونی بودن دادگاه فرمایشی دیروز بود. از سوی دیگر متهمانی که مدتها در شرایط خاص نگهداری شده بودند وادار به اظهار مطالب دیکته شده به آنان تحت عنوان اقرار و اعتراف شدند، اعتراف و اقراری که کوچکترین اعتبار و جایگاه قانونی ای نزد مردم فهیم ایران ندارد. به راستی آیا این جمهوری اسلامی نبود که در دادگاه دیروز محاکمه شد؟ بیدادگاه دیروز، رنگی بود که می خواستند ننگی عریان را به کمک آن بپوشانند و بر جنایتی بزرگ سرپوش بگذارند.

ما خانواده های زندانیان سیاسی معتقدیم تمام این نمایش، که بر پایه سناریویی از پیش طراحی شده به صحنه برده شد، برای تحت الشعاع قرار دادن جنایاتی که در یک ماهه گذشته بر سر جوانان و مردم این مرز و بوم آمد و نیز غافل شدن از حقی که عده زیادی از مردم معترض معتقدند در انتخابات ریاست جمهوری از آنان نقض شده، بود.

بار دیگر به مسئولان هشدار می دهیم تا هنوز در دل مردم و علاقه مندان به انقلاب کورسویی از امید به اجرای عدالت وجود دارد، از آن استفاده کنند و بیش از این میان خود و مردم ایران فاصله نیاندازند که انّ ربک لبالمرصاد.

جمعی از خانوادگان زندانیان سیاسی

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours