دیدار جمعی از فعالان سیاسی و مدنی کرمانشاه با خانواده کیانوش آسا

12 مرداد 1388

برگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان: عصر روز گذشته گروهی از فعالان سیاسی و مدنی کرمانشاه با حضور در منزل شهید کیانوش آسا با مادر و دیگر اعضای خانواده این دانشجوی جان‌باخته طی وقایع اخیر تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

در آغاز این دیدار حاضرین با تقدیم نگاره‌ای از کیانوش آسا مزین به شاخه‌های گل و این قطعه شعر “مه‌ژی بو مردن، بمره بو ژیان” (زندگی نکن برای مردن، بمیر برای زندگی) به مادر شهید به ابراز همدردی با خانواده آسا پرداختند. پس از آن مادر کیانوش با قدردانی از حضور میهمانان به برخی خصوصیات اخلاقی و رفتاری و توانایی‌های علمی و هنری فرزندش اشاره نمود. در ادامه برادر کیانوش به شرح تلاش‌ها و پی‌گیری‌های خود و خواهرش طی مدت بی‌خبری از وضعیت کیانوش تا زمان شناسایی و تحویل جسد برادرش از پزشکی قانونی تهران پرداخت.

طی این دیدار همچنین مجموعه‌ای از آثار نقاشی‌ کیانوش آسا جهت مشاهده در اختیار میهمانان قرار گرفت. در پایان نیز این گروه از فعالان سیاسی و مدنی کرمانشاه با تأکید بر لزوم پیگیری خانواده برای مشخص شدن نحوه شهادت و پاسخگویی مسئولان مربوطه درباره وقوع این فاجعه و موراد مشابه دیگر، پشتیبانی و همراهی خود را با خانواده آسا اعلام نمودند.

دبیران اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کُرد کرمانشاه و کردستان، جامعه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان کرمانشاهی، شعبه کرمانشاه سازمان ادوار تحکیم وحدت و تعدادی از اعضای سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، کمپین یک میلیون امضاء و جمعی دیگر از فعالان مدنی از جمله حاضرین در این دیدار بودند.

کیانوش آسا دانشجوی 25 ساله‌ی کُرد و از نخبگان دانشگاه علم و صنعت تهران در جریان راهپیمایی میلیونی روز 25 خرداد در حوالی میدان آزادی تهران مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جسد وی روز ششم تیر ماه از پزشکی قانونی تهران تحویل خانواده گردید.

لازم به ذکر است مراسم چهلم کیانوش آسا عصر روز پنج‌شنبه 15 مرداد در کرمانشاه برگزار خواهد شد. هفته‌ی گذشته نیز مراسم چهلم حسین طهماسبی یکی دیگر از کشته شدگان وقایع اخیر در منزل شخصی ایشان در کرمانشاه برگزار شد که به دلیل عدم اطلاع رسانی گسترده و نیز جمع‌آوری آگهی‌های اعلام مراسم چهلم از سطح شهر امکان اطلاع عموم و حضور گسترده دانشجویان و فعالان کرمانشاهی در این مراسم فراهم نشد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours