تحصن 70 دانشجوی دختر در دانشگاه طائف

15 مرداد 1388

سحام نیوز: دانشجویان دختر دانشگاه طائف درغرب عربستان سعودی در اعتراض به تخلفات در روند پذیرش و ثبت نام دانشجویان تظاهرات کردند که با دخالت نیروهای امنیتی و پلیس عربستان به درگیری شدید میان دو طرف انجامید.

نیروهای امنیتی عربستان با اعمال خشونت ، دختران معترض شرکت کننده در تظاهرات را که روز یکشنبه گذشته در منطقه قروی شهر طائف اتفاق افتاد، متفرق کردند.

دانشجویان دختر دانشگاه طائف که تعدادشان تا سه هزار نفر اعلام شده است، در اعتراض به تصمیم مسئولان دانشگاه دراعلام زمان پایان ثبت نام قبل از اتمام زمان تعیین شده، تظاهرات کردند که این مساله موجب مسدود شدن خیابان های منتهی به دانشگاه و درگیری شدید آنها با نیروهای امنیتی شد.

گزارش های دریافتی به نقل ازشاهدان عینی حاکی است که دانشجویان دختر و مادرانشان برغم ممانعت نیروهای امنیتی سعی در ورود به دانشگاه داشتند که این مساله موجب درگیری شدید بین دو طرف وزخمی شدن شماری ازدانشجویان و حتی والدین آنها شد.

بنا به گزارش روزنامه عکاظ ، والدین دانشجویان، مقامات دانشگاه طائف را به تخلف از وظایفشان متهم کرده زیرا قبل از روزتعیین شده، ثبت نام را آغاز کرده و این تصمیم آنها باعث محروم شدن بسیاری از دانشجویان از ثبت نام و پذیرش در این دانشگاه شده است.

“عبدالاله باناجه ” رییس دانشگاه طائف دخالت نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان را آخرین راه حل دانشگاه برای حل این مساله عنوان کرد.

دانشگاه طائف شاهد تحصن 70 دانشجوی دختراست که پس از اعلام قبولی آنها در سایت دانشگاه از پذیرش مدارک آنها خودداری می شود.

مسوولان بخش پذیرش و ثبت نام دانشگاه های عربستان به تخلف وتقلب ، درنظرگرفتن مسایلی از قبیل منطقه ای، مذهبی و قبیله ای و دریافت رشوه برای پذیرش کسانی که از شرایط قبولی برخوردار نیستند، متهم هستند.

منبع: سایت خبری العالم

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours