درگیری در مراسم چهلم کیانوش آسا و دستگیری بیش ار 10 نفر

16 مرداد 1388

خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان: مراسم چهلم کیانوش آسا، دانشجوی نخبه‌ی کُرد یارسان که طی وقایع اخیر در تهران به شهادت رسید عصر امروز با حضور بیش از 10 هزار تن از شهروندان کرمانشاهی در تالار عباسیه این شهر برگزار شد. بعد از پایان مراسم جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر از شرکت کنندگان از درب تالار در میدان شهرداری به سوی باغ فردوس کرمانشاه جهت حضور بر سر مزار کیانوش آسا حرکت کردند.

راهپیمایی مردم با حمل عکس‌هایی از کیانوش آسا و شاخه‌های گل و بدون سر دادن شعار بود اما مأموران انتظامی در میانه‌ی راه مانع از حرکت مردم به سمت باغ فردوس شدند. در نتیجه گروهی از جمعیت متفرق اما گروهی دیگر خود را به سر مزار کیانوش آسا رساندند.

مردم با تجمع بر سر مزار این دانشجوی ‌شهید با نواختن تنبور به همخوانی سرودهای آئینی اهل حق (یارسان) پرداختند. در پایان مراسم هنگامی که برادر بزرگ کیانوش جهت تشکر از شرکت کنندگان مشغول سخنرانی‌ بود ماموران انتظامی ‌با حمله به وی و دیگر شرکت کنندگان باعث ایجاد تشنج در مراسم شده و برای ‌متفرق نمودن مردم معترض از گاز فلفل استفاده نمودند. همچنین بیش از 10 نفر از شرکت کنندگان در این مراسم از جمله چند تن از بستگان کیانوش آسا توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours