آمار 69 کشته از یک سو و آمار 4000 بازداشتی از سوی سخنگوی قوه قضائیه

20 مرداد 1388

سخنگوی قوه قضائیه: در حوادث پس از انتخابات، ۴۰۰۰ نفر بازداشت شدند

ایلنا: تاکنون آمارهای متفاوتی درباره تعداد بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات اعلام شده که رقم جدید سخنگوی قوه قضائیه، بالاترین رقم اعلام شده تاکنون است.

سخنگوی قوه قضائیه از بازداشت ۴۰۰۰ نفر در ناآرامی‌های پس از انتخابات خبر داد.
به گزارش ایلنا، تاکنون آمارهای متفاوتی درباره تعداد بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات اعلام شده که رقم جدید سخنگو، بالاترین رقم اعلام شده تاکنون است.
جمشیدی تاکید کرده است که از این تعداد، ۳۷۰۰ نفر در هفته نخست آزاد شده‌اند.

ارائه فهرست ۶۹ نفر از کشته‌ها به مجلس

زمانه: علیرضا حسینی بهشتی می‌گوید که فهرستی شامل ۶۹ نفر که در ناآرامی‌های پس از انتخابات جان خود را از دست داده‌اند، به مجلس ارائه کرده است.
آقای حسینی بهشتی، نماینده میرحسین موسوی در هیات ویژه آسیب‌دیدگان حوادث اخیر است و آن‌طور که خبرگزاری ایلنا به نقل از وی خبر داده است، این هیات تاکنون نام «۶۹ نفره از جان‌باختگان و حدود ۲۲۰ نفره از بازداشت‌شدگان» را تحویل مجلس داده است.
مجلس ایران به دستور علی لاریجانی، کمیته‌ای ویژه برای بررسی وضعیت بازداشتگاه‌ها و بازداشتی‌ها حوادث اخیر تشکیل داده است.

حسینی بهشتی افزوده که هیات ویژه آسیب‌دیدگان حوادث اخیر که از سوی مهدی کروبی و میرحسین موسوی تشکیل شده، در جلسه‌ای مشترک اطلاعات خود را در اختیار هیات بررسی مجلس گذاشته است.
او اظهار داشته که فعالیت هیات موسوی و کروبی به خاطر «احتیاط خانواده بازداشت‌شدگان، مفقودین و آسیب‌دیدگان حوادث اخیر» به کندی پیش می‌رود.
حسینی بهشتی پیشنهاد کرده است: «فراخوانی داده شود تا خانواده‌ها از اتفاقات رخ داده برای عزیزانشان به کمیته مامور شده از سوی مجلس گزارش دهند و اطمینان داده شود که مشکلی برای آنها پیش نمی‌آید.»
به گفته وی، هیات ویژه موسوی و کروبی قرار است گزارشی مستند از ضرب و شتم زندانیان تهیه کرده و در اختیار مجلس قرار دهند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours