استاندار خوزستان: زنان کشته شده در قتل های سریالی خوزستان خودشان مقصرند

30 مرداد 1388

شبکه جنبش راه سبز(جرس):به دنبال تداوم قتل های سریالی زنان در خوزستان و کشته شدن دستکم 19 زن و دختر نوجوان، استاندار خوزستان در اظهارات غیر مسئولانه ای زنان کشته شده را مسئول قتل خودشان معرفی کرد و گفت « نمی‌توانیم برای محافظت از هر زن یک پلیس قراردهیم.»

جعفر حجازی استاندار خوزستان که در یک سال در جریان قتل های سریالی زنان در شهر آبادان 16 زن و در جریان قتل های سریالی اخیر زنان در ماهشهر و در حوزه مدیرت او دستکم 3 زن در هفته های اخیر به قتل رسیده اند، در اظهارات غیر مسئولانه ای گفت « اعتقاد ندارم که امنیت زنان خوزستانی در خطر است بلکه معتقدم رعایت نکردن نکات امنیتی از سوی زنان موجب بروز مشکلات می‌شود. »

وی همچنین مدعی شد « قتل‌های زنجیره‌ای آبادان در منطقه حاشیه‌ای رخ داده که قربانیان آن منطقه در انتخاب مسیر عبور و مرور، امنیت را رعایت نکرده‌اند! »

استاندر خوزستان با اشاره به اینکه « این‌گونه نیست که زنان در خوزستان امنیت ندارند، از سویی، ما باید فعالیت افراد شرور و مسأله‌دار را مراقبت کنیم ولی بعضی افراد که دست به قتل‌های این‌گونه می‌زنند ظاهر مسأله‌داری ندارند» از قاتل‌ زنجیره‌ای آبادان به عنون یکی از کارمند پتروشیمی نامبرد و گفت که« خانواده و ظاهر و زندگی مناسبی داشته است و این که او در ذهنش مشکلاتی داشته که منجر به این قتل‌ها شده را، ما نمی‌توانستیم تشخیص دهیم.»

وی به خبرگزاری ایسنا گفت که « با کارهای انتظامی و امنیتی که نمی‌توان ذهن افراد را کنترل کرد. از این اتفاقات که جنون به سر کسی بزند و دست به چنین قتل‌ها و جنایاتی بزند در همه جای دنیا وجود دارد. طرح‌های پیش‌گیرانه‌ای که از سوی ما باید انجام شود را انجام می‌دهیم ولی از سوی دیگر برخی خانم‌ها رعایت نمی‌کنند. »

استاندار خوزستان در مورد منظورش از « رعایت نکردن زنان » نیز گفت « به عنوان مثال 2000 تاکسی شخصی در شهر اهواز فعالیت می‌کنند و از سویی خانمی تنها می‌خواهد در ساعت 11 شب با تاکسی به خانه‌اش برود و رعایت نمی‌کند را، ما نمی‌توانیم کنترل کنیم!»

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours