طرح امنیت اجتماعی بانوان در عربستان

26 اسفند 1386

به گزارش شیعه نیوز به نقل از فردا، یکی از اعضای این هیات که نخواسته نامش فاش بشود به شبکه العربیه گفت: این امر در چارچوب طرحی است که هم اکنون در حال بررسی است. در این طرح با اعطای اختیارات قانونی به بانوان عضو هیاتهای امر به معروف و نهی از منکر، این بانوان مسولیت برخورد با منکرات زنان را بر عهده می گیرند.

این اختیارات شامل نصیحت متخلفان و یا در موقع لزوم دستگیری زنانی که قوانین شرعی را رعایت نکنند می شود.

مسوول جشنواره ملی فرهنگ که در بندر جنادریه برگزار می شود درباره این طرح گفت: روزهای خاصی از این جشنواره ویژه بانوان است. در این روزها، صدها تن از زنان و دختران برای حفظ امنیت و نظم وبرخورد با بدحجابان (متبرجان) در نظر گرفته شده اند. برای امور نظافتی هم با شرکتهای نظافتی بانوان قرارداد بسته شده است.

بانوان شرکت کننده در این جشنواره از اینکه در روزهای ویژه زنان چنین طرحی اجرا می شود استقابل کرده اند.

برای راحت شدن مردها به گزارش العربیه، هدف از این طرح کمک به مردان عضو هیات امر به معروف است که هنگام ورود سرزده به اماکن زنانه، (به خصوص مکانهای دربسته و خصوصی که باید به زور و ناگهانی وارد آنها بشوند تا با خلوت غیر شرعی زنان و مردان نامحرم برخورد کنند) احساس بدی دارند و معذب هستند.

گفتنی است در عربستان بودن زن و مرد نامحرم در یک مکان جرم محسوب می شود.

البته این اولین فعالیت این بانوان نیست. هفته گذشته نیز با کمک زنان آمر به معروف و نهی از منکر چند زن و مرد در منزلی در جنوب عربستان در حین استعمال مواد مخدر و مشروبات الکلی و … بازداشت شدند.

فعالیتهای این گروه در جنادریه با استقبال بانوان شرکت کننده در جشنواره روبرو شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours