نمایش «تاب بازی، نه!» توسط کمیتۀ هنری کمپین در دانشگاه علامه برگزار شد

26 اسفند 1386

“نمی خواست بمیرد. به خاطر بچه ها یش نمی خواست . به خاطر دخترش. می گفت می دانم دخترم هم که 15 ساله شود ،درست مثل من ، شوهرش می دهند اجباری و همه آن کتک ها، تحقیرها و خیانت ها درباره ی او هم تکرار می شود . می خواست نمیرد تا دخترش دچار سرنوشت او نشود.”

نمایش «تاب بازی ،نه!»، تابلوهای کوتاه زندگی کوتاه راحله زمانی ست، از ازدواجش در 15 سالگی تا اعدامش در 27 سالگی. راحله پس از سالها تحمل خشونت، تحقیر و خیانت های مکرر همسرش، و تلاش های بی ثمرش برای طلاق گرفتن، شوهرش را در 24 سالگی به قتل می رساند. قتلی که همه ی کسانی که راحله را قبل از مرگش دیدند، باور نکردند.


نمایش «تاب بازی، نه!»

نمایش (تاب بازی، نه!)، ترکیب تئاتر، با بازی آزاده فرامرزیها و روایت مستند مریم حسین خواه و جلوه جواهری، عصر روز چهار شنبه 22 اسفند ماه، در آمفی تئاتر دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه روی صحنه رفت. این نمایش بر اساس طرحی ازآزاده فرامرزیها و نسیم خسروی مقدم و همراهی اعضای کمیته ی هنری کمپین آماده اجرا شد. نسیم خسروی مقدم کارگردان نمایش، پس از پایان اجرا، درباره ی اعدام راحله در دی ماه 86 گفت: «علیرغم تلاش فراوان زهره ارزنی، خدیجه مقدم، محبوبه حسین زاده، ناهید کشاورز، آیدا سعادت و مرجان سخاوتی از فعالان جنبش زنان و کمپین یک میلیون امضا، این حکم اجرا شد»

مریم حسین خواه و جلوه جواهری، در زمان اعدام راحله زمانی، به خاطر فعالیت هایشان در کمپین یک میلیون امضا، در زندان اوین به سر می بردند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours