پیشنهادهای احمدی‌نژاد برای مرکز امور زنان

6 شهریور 1388

رادیو زمانه: الهام امین‌زاده، تهمینه دانیالی و فاطمه بداغی سه نامزد مورد نظر محمود احمدی‎نژاد برای ریاست مرکز امور زنان و خانواده هستند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا پس از ترک ریاست این مرکز از سوی زهره طبیب‌زاده، زهرا سجادی، معاون آموزش و پرورش این مرکز به طور موقت مسئولیت این نهاد را بر عهده گرفته‌است.

زهره طبیب‌زاده پس از اینکه محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه تلویزیونی خود اعلام کرد که ریاست مرکز امور زنان و خانواده را تغییر خواهد داد، این مرکز را ترک کرد.

از سوی دیگر، گفته می‌شود آقای احمدی‌نژاد در نظر دارد در صورت ر‌أی نیاوردن وزیران زن پیشنهادی به مجلس، یکی از آن‌ها را به عنوان رئیس مرکز امور زنان و خانواده معرفی کند.

الهام امین‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم به ایلنا گفته‌ است که پیشنهاد ریاست این مرکز به او داده شده و آقای احمدی‌نژاد از وی خواسته‌است تا برنامه‌های خود را ارائه کند.

وی اعلام کرده‌است برای پذیرش این پست تردید دارد و ترجیح می‌دهد در حوزه تخصصی خود که مسائل بین‌المللی است فعالیت داشته‌باشد.

«برابری جنسیتی معنایی ندارد»

تهمینه دانیالی، مدیر کل دفتر امور زنان روستایی و عشایری نیز نامزدی خود برای ریاست مرکز زنان را تأئید کرده‌است. وی می‌گوید که برنامه‌اش را به محمود احمدی‌نژاد ارائه کرده و منتظر پاسخ وی است.

خانم دانیالی اولین اقدام خود را اصلاح ساختار این مرکز عنوان کرده و گفته‌است: «ما باید سعی کنیم ظرفیت زنان جامعه اسلامی را بشناسیم و از آن‌ها در جایگاه خود استفاده کنیم.»

وی عقیده دارد که وظیفه اصلی زنان ایفای نقش همسری و مادری است و برابری جنسیتی معنایی ندارد.

فاطمه بداغی، کارشناس قوه قضائیه و نماینده قوه قضائیه در شورای فرهنگی اجتمامی زنان دیگر کاندیدای نشستن بر کرسی ریاست مرکز امور زنان و خانواده نیز با تأئید این موضوع گفته‌است که از وی تقاضایی مبنی بر ارائه برنامه نشده‌است.
زهره طبیب‌زاده اسفند ماه ۱۳۸۴ پس از استعفای نسرین سلطان‌خواه، به ریاست این مرکز منصوب شد. مرکز امور زنان زیر نظر ریاست جمهوری فعالیت می‌کند و رئیس آن در جلسات کابینه حضور دارند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours