همسر عبدالله مومنی: آخرین خبری که از آقای مؤمنی دارم مربوط به ۲۴ روز قبل است

9 شهریور 1388

عبدالله مؤمنی، سخنگوی سازمان دانش‌آموختگان ایران در زندان اوین زیر فشار شدید باز جویی قرار دارد. این را فاطمه آدینه‌وند، همسر آقای مؤمنی می‌گوید. آقای مؤمنی که در ستاد شهروند آزاد (مطالبه‌محوران حامی برنامه‌های مهدی کروبی) فعالیت می‌کرد، در جریان موج گسترده بازداشت معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌ها بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. فاطمه آدینه‌وند، همسر عبدالله مؤمنی، در مورد آخرین وضعیت وی به پرسش‌های رادیو فردا پاسخ داده است.

رادیو فردا: خانم آدینه‌وند، تازین‌ترین اطلاعاتی که در مورد وضعیت همسر خود دارید، چیست؟

فاطمه آدینه‌وند: آخرین خبری که از آقای مؤمنی دارم مربوط به ۲۴ روز قبل است. او تماس گرفت و گفت با رسانه‌ها مصاحبه نکنید و یک دست لباس شخصی برایم بیاورید و از آن روز به بعد دیگر اطلاعی از او ندارم.

آقای مؤمنی در حال حاضر در انفرادی است یا به بند عمومی منتقل شده است؟

آقای مؤمنی هنوز در انفرادی است و بازجویی‌اش تمام نشده است.

در دیداری که پیشتر با آقای مؤمنی داشتید گفته بودید که وزنش خیلی کم شده و صدایش به شدت می‌لرزیده و قدرت تکلم و راه رفتن را از دست داده بود. آقای مؤمنی در این رابطه به شما توضیحی داد؟

او در این باره چیزی نگفت، ولی فکر می‌کنم فشارهای شدید روحی و روانی که رویش بوده باعث چنین وضعیتی شده است.

آقای مؤمنی به شما توضیح نداد که در زندان بر او چه می‌گذرد؟

نه او چیزی به من نگفت، ولی خیلی لاغر شده بود و مشخص بود که به شدت تحت فشار است. موقعی که با من و بچه‌ها حرف می‌زد می‌لرزید و صدایش گرفته بود.

خانم آدینه‌وند، اکنون بیش از دو ماه از بازداشت همسرتان می‌گذرد. دراین مدت پیگیری‌های شما در مورد وضعیت آقای مؤمنی به جایی رسیده است؟

پیگیری‌های ما به جایی نرسیده و هر جا می‌رویم به بن بست می‌خوریم و آنها به هیچکس جواب نمی‌دهند.

تا به حال به کدام مراجع قانونی مراجعه کرده‌اید؟

من چند بار به دادگاه رفتم ولی گفتند اینجا هیچکس به شما جواب نمی‌دهد. زندان اوین هم که می‌روم می‌گویند ممنوع‌الملاقات است و اجازه نمی‌دهند او را ببینم.

علت آن را نمی‌دانید؟

نه، من حتی خبر ندارم اتهام آقای مؤمنی چیست. او احتمالاً دست سپاه است.

شما چطور به این نتیجه رسیدید؟

شیوه دستگیری و نحوه برخورد با آقای مؤمنی نشان می‌دهد که او دست سپاه است. او در طول این چند سال سه بار بازداشت شده است. سال ۸۲ هم که بازداشت شد همین وضعیت روحی را داشت و آن زمان هم توسط سپاه دستگیر شده بود، بنابراین من به این نتیجه رسیدم که اکنون هم دست سپاه است.

در آخرین دیدار با آقای مؤمنی چقدر وقت ملاقات داشتید؟

به ما ۱۰ دقیقه وقت دادند و یک دستگاه هم گذاشته بودند و صدای ما را ضبط می‌کردند. ما ۱۰ دقیقه با هم حرف زدیم در حد احوالپرسی بچه‌ها که آن هم آقای مؤمنی به شدت می‌لرزید و گریه می‌کرد. او در جواب من فقط گریه می‌کرد و نمی‌توانست چیزی بگوید و معلوم بود شدیداً تحت فشار است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours