پس از پلمب دفتر پیگیری بازداشت شدگان ستاد موسوی، دفتر مهدی کروبی و دفتر روزنامه اعتماد ملی، دفتر انجمن دفاع از حقوق زندانیان نیز پلمب شد

17 شهریور 1388

حمله به دفتر پیگیری بازداشت شدگان ستاد میرحسین موسوی

به گزارش پایگاه خبری نوروز، روز دوشنبه عده‏ای وارد دفتر کمیته پیگیری بازداشت شدگان ستاد میرحسین موسوی شده و بدون ارائه هر حکم قانونی اموال و اسناد موجود در آن را توقیف و با خود به محل نامعلومی انتقال داده اند. این افراد در پاسخ به اینکه باید طبق قانون برای اموال و اسناد توقیفی صورتجلسه نوشته شود گفته‏اند اصلا قرار نیست این اموال بازگردانده شود که لازم باشد صورتجلسه کنیم.

کمیته پیگیری بازداشت شدگان بعد از وقوع فجایع پس از انتخابات به ریاست دکتر علی بهشتی، فرزند شهید بهشتی فعالیت خود را زیر نظر ستاد میر حسین موسوی تشکیل شده بود که با توجه به بی اعتمادی شهروندان به نهادهای قانونی این دفتر از معدود محل‏هایی بود که آسیب دیدگان و بازداشت شدگان حوادث پس از کودتای 22 خرداد برای احقاق حق تضعیع شده خود به آن مراجعه می کردند.

دفتر مهدی کروبی پلمپ شد

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دفتر مهدی کروبی به حکم دادستانی تهران پلمپ شد. اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام مطلب فوق گفت: حوالی ساعت 15 تعدادی از ماموران با حکم دادستان محترم تهران با مراجعه به دفتر آقای کروبی واقع در جمشیدیه تهران ضمن بازرسی محل کار ایشان مبادرت به جمع آوری اسناد و مدارک موجود و نیز CD،رایانه و فیلم کردند.

وی افزود: ماموران همچنین افرادی را که برای ملاقات با آقای کروبی به دفتر ایشان آمده بودند را به همراه شخص دبیر کل به خارج از ساختمان هدایت کردند.

سخنگوی اعتماد ملی همچنین از بازداشت سردبیر سایت اعتماد ملی خبر داد.

پس از دفتر کروبی و اعتماد ملی، دفتر انجمن دفاع از حقوق زندانیان هم پلمپ شد

ساعتی پس از پلمب دفتر مهدی کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی، خبر می‌رسد که دفتر «انجمن دفاع از حقوق زندانیان» نیز پلمپ و اموال آن توقیف شده است.

به گزارش موج سبز آزادی، عصر امروز نیروهای لباس شخصی با حکم دادستان جدید تهران اقدام به پلمب دفتر «انجمن دفاع از حقوق زندانیان» کردند.

انجمن دفاع از حقوق زندانیان، تشکلی غیر دولتی است که به همت عمادالدین باقی تشکیل شده و دهها حقوقدانان و فعال مدنی در آن عضو هستند. رئیس هیات مدیره‌ی این انجمن در حال حاضر خانم فریده غیرت است.

دستگیری مرتضی الویری

ماموران دادستانی به منزل مرتضی الویری رفته و این مکان را مورد تفتیش قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری سلام‏نیوز، این اقدام در حالی صورت می گیرد که قبل از آن ماموران دادستانی به حکم دادستان جدید تهران دفتر مهدی کروبی را پلمپ کرده و وی را از این مکان خارج کردند.

شب گذشته نیز ماموران به دفتر کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان مراجعه کرده و تمام اسناد موجود در این دفتر را با خود بردند.

مرتضی الویری در حالی که با خبرنگار سلام‏نیوز صحبت می‏کرد از بازداشت خود خبر داد و دیگر سخنی نگفت و سریع خداحافظی کرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours