در خواست مادران بازداشت شدگان حوادث اخیر برای ملاقات با نمایندگان مجلس

18 شهریور 1388

کمیته گزارشگران حقوق بشر – صبح امروز، چهارشنبه 18 مرداد 1388، تعدادی از مادران بازداشت شدگان در جریانات پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، با مراجعه به مجلس هشتم که خانه ملت نامیده می شود و با توجه به اصل 76 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر محق بودن مجلس در تحقیق و تفحص در تمام امور کشور، خواستار رسیدگی به وضعیت نا مشخص فرزندان در بندشان شدند.

این مادران ابتدا قصد دیدار با علاءالدین بروجردی، ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را داشتند که ظاهرا در مجلس حضور نداشته است. همچنین به آن ها اطلاع داده شد تا هفته اول مهر ماه نمایندگان مجلس با مردم ملاقات حضوری نخواهند داشت. در نهایت، پس از گذشت یک ساعت انتظار و رفت و آمد بین دو در شمالی و شرقی و در پاسخ به درخواست دیدار با سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس اول مجلس، مادران، موفق به دیدار با حمیدرضا کاتوزیان، نماینده مردم تهران و عضو کمیته حقیقت یاب مجلس شدند.

کاتوزیان اسامی فرزندان در بند آن ها را یادداشت کرد و قول داد تا به وضعیت آن ها رسیدگی شود. یکی از مادران از کاتوزیان خواست تا به علی لاریجانی رئیس مجلس پیغام مردم را رسانده و بگوید: “ما تنها به هنگام انتخابات مردم فهیم نیستیم، پاسخ گوی مشکلاتمان باشید.”

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours