نامه محمد مصطفایی وکیل هنگامه شهیدی به دادستان تهران

7 مهر 1388

دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب تهران

جناب آقای جعفری دولت آبادی

با سلام و عرض ادب،

بسیار متاسفم از اینکه می بینم برخی از مجریان قانون، چشم از مفاد صریح قانون بسته اند و فریاد رسی نیست تا به داد دادجویان رسد. متاسفم از اینکه می بینم عده ای خود را بالاتر از قانون انگاشته و از قدرتی که به آنها اعطا شده است سوءاستفاده می نمایند تا عمل غیرقانونیشان، بازتاب منفی در جامعه داشته و چهره سیستم قضایی و به تبع آن نظام جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کند و هیچ کس را توان مقابله نیست.

از تاریخ نهم تیر ماه سال هشتاد و هشت، هنگامه شهیدی، روزنامه نگاری فرهیخته که گناهش، فعالیت در تبلیغات انتخاباتی حزب اعتماد ملی بود دستگیر و برای اخذ اقرار، مدتها در انفردادی نگه داشته شد تا باز هم برخلاف متون قانونی، دلیلی بر ادامه بازداشتش تحصیل گردد. ایشان پس از تفهیم اتهام به ارتکاب جرمی نامعلوم و با دلایلی نامعلوم، با قرار بازداشت موقت، به بند 209 بازداشتگاه امنیتی زندان اوین اعزام گردید. بدون اینکه مدافعی داشته باشد رنج ها و مصائب زندان را تحمل و هم اکنون نیز در اسارت است. قرار بازداشت موقت صادره به زیان خانم شهیدی، تنها به امضای وی رسیده و حقوق قانونی اش از جمله حق اعتراض این قرار به وی تفهیم نگردیده و همچنان پرونده اتهامی ایشان معلق مانده است. بارها و بارها برای اخذ ملاقات و تنظیم وکالتنامه به مراجع مختلف قضایی مراجعه کردم. پس از مدتها بی خبری از محل بازداشت و مرجع رسیدگی کننده به پرونده ایشان، متوجه شدم بازپرس شعبه دوم امنیت دادسرای انقلاب، متصدی رسیدگی به پرونده این روزنامه نگار می باشد. آنقدر به این شعبه مراجعه کردم تا در نهایت توانستم دستور ملاقات هنگامه شهیدی را بگیرم. این دستور طبق نامه شماره 88/14897/ط د صادر و از این تاریخ به بعد مراجعات مکرری به زندان اوین نمودم لیکن متاسفانه علیرغم اخذ دستور ملاقات از دادیار ناظر زندان اوین، مسئولین بازداشتگاه 209 امنیتی این زندان، به دلایل نامعلومی اجازه ملاقات و تنظیم وکالتنامه را ندادند. به کرات به دفتر دادستانی مراجعه کردم و نامه های متعددی نوشتم و وکالتنامه ای نیز تنظیم و با الصاق تمبر مالیاتی، به دفتر دادستانی ارائه دادم ولی هیچ خبری از نامه ها و درخواستهایم نشد.

طولانی شدن بازداشت هنگامه شهیدی، عدم اجازه ملاقات اینجانب با ایشان، نامعلوم بودن وضعیت بازداشت وی، بازجوییهای مکرر از ایشان و نحوه بازجویی ها جهت اخذ اقرار حتی اعمال شکنجه های روحی و روانی و دیگر اخباری که از زندان می شنوم و به دلایل امنیتی بهتر است پنهان بماند و نیز فراهم ننمودن شرایط دادرسی عادلانه بر طبق مقررات قانون حفظ حقوق شهروندی و آیین دادرسی کیفری، در مورد خانم شهیدی از جمله موارد نقض حقوق ایشان است. متاسفانه نقض حقوق بشر در پرونده های امنیتی را در ماههای گذشته دیده ایم و شنیده ایم. زمانی که حضرتعالی در روز معاوفه خود بر سکانداری دادستانی تهران، تاکید بر اجرای قانون نموده و با قانون شکنان اتمام حجت کردید نور امیدی را مشاهده کردم و امیدوار شدم که اوضاع سامان خواهد یافت. حال نیز امیدوارم تا با تجارب و درایت خود، نگذارید عده ای به بهانه های مختلف که هیچ توجیه شرعی و قانونی ندارد. تیشه به ریشه سیستم قضایی کشورمان زنند.

لذا از آن مقام ارشد دادسرای عمومی و انقلاب تهران این استدعا را دارم تا زمینه ملاقات اینجانب با خانم هنگامه شهیدی که از وضعیت جسمانی مساعدی برخوردار نیستند و همچنین آزادی وی را فراهم نمایید تا این روزنامه نگار بتواند به خانواده و جامعه برگشته و به کشورش خدمت کند.

با تقدیم احترام – محمد مصطفایی وکیل دادگستری

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours