گزارشی از مراسم اهدای جایزه لخ والسا در لهستان به سه زن ایرانی

9 مهر 1388

گزارش از شادی امین (سایت شبکه سراسری همکاری زنان ایرانی): همانگونه که در اخبار چند روز گذشته طرح شده بود، جایزه لخ والسا در سال ۲۰۰۹ به شادی صدر، لادن برومند و رویا برومند اعطا شد.

این جایزه در روز ۲۹ سپتامبر طی مراسمی در شهر دانسیگ لهستان در حضور لخ والسا و بیش از ۱۵۰ نفر از شخصیتهای سیاسی، علمی و مطبوعاتی این کشور به برندگان داده شد. این جایزه به خاطر تلاشهای این سه نفر در راستای احقاق حقوق زنان و حقوق بشر در ایران به آنها تعلق گرفته است.

پس از دریافت جایزه هر کدام از برندگان طی سخنانی به تشریح اوضاع سیاسی امروز ایران پرداخته و بر اهمیت چنین جوایزی به عنوان پشتیبانی از مبارزات مردم ایران برای دموکراسی و آزادی و طرح آن در افکار عمومی پرداختند.

در این مراسم علاوه بر لخ والسا، سه تن از استادان تاریخ و علوم سیاسی نیز به بررسی تاریخ مبارزات مردم لهستان و تجربه سندیکای همبستگی پرداختند.

در عصر روز مراسم اعطای جایزه سمیناری از جوانان کشورهای مختلف برگزار شد که در آن نیز شادی صدر، لادن برومند و رویا برومند تجربه خود از نقش جوانان در زنده نگه داشتن حافظه تاریخی مبارزات مردمی و ضرورت مستند سازی، نگاه به تاریخ و استفاده از تجربیات جوانان در کشورهای دیگر پرداختند. این سخنان با استقبال بیش از ۴۰۰ جوان شرکت کننده در این سمینار روبه رو شد.

انعکاس خبر دریافت جایزه توسط سه زن ایرانی در مطبوعات لهستان با بحث و تحلیل حول اوضاع امروز ایران و جنبش مردمی برای آزادی و دموکراسی توام بود. گزارش این مراسم علاوه بر انتشار در کلیه روزنامه های رسمی، در تلویون سراسری کشور نیز پخش شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours