جلوه جواهری، فعال کمپین یک میلیون امضاء، به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد

9 مهر 1388

کانون زنان ایرانی: جلوه جواهری، فعال کمپین یک میلیون امضاء، به اتهام «اجماع و تبانی با هدف اقدام علیه امنیت کشور» در شعبه 30 دادگاه انقلاب به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی که در تاریخ 23 خرداد 87 مقابل گالری ابریشم با 8 تن دیگر از فعالان حقوق زنان دستگیر شده بود، و طی مراحل بازپرسی بر اساس ماده 610 قانون مجازات اسلامی تفهیم اتهام شده بود؛ در نهایت به دلیل عضویت در کمپین یک میلیون امضاء به استناد ماده 500 قانون مجازات اسلامی محکوم گردید. این در حالی است که برخی ازبازداشت شدگان همان روز از این اتهام تبرئه شده اند و پرونده آنها نیز به دادگاه عمومی ارجاع شده است.

به گفته مینا جعفری، وکیل جلوه جواهری :” .متاسفانه اتهام عنوان شده در رای صادره با کیفر خواست مغایرت داشته و رای مزبور بدون توجه به دفاعیات جواهری و وکیل وی صادر شده است. رای دادگاه به وکیل پرونده ابلاغ نشده و پس از مراجعه وی به دفتر شعبه و تقاضای کتبی از ریاست و دفتر شعبه 30 دادگاه انقلاب برای ابلاغ متن رای هیچ پاسخی دریافت نکرده و مجبور به مطالعه متن رای در دفتر شعبه شد و این موضوع برخلاف ماده 213 قانون آیین دادرسی کیفری می باشد.درنهایت اعتراض خود به رای صادره را با وجود عدم ابلاغ رای پرونده قرار دادیم.”

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours