اعظم نیرومند راد برندۀ جایزۀ بین المللی ماری کوری شد

10 مهر 1388

کانون زنان ایرانی- کنگرۀ جهانی فیزیک پزشکی جایزۀ ماری کوری را به پروفسور اعظم نیرومند‌ راد به خاطر فعالیت برجسته او در پیشرفت فیزیک پزشکی از طریق تحقیق، تدریس و مدیریت اعطا کرد.

کنگرۀ جهانی فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی، که هر سه سال یک بار برگزار می‌شود، یک فوروم برجسته جهانی برای ارائۀ نتایج آخرین آثار علمی و همچنین نوآوری‌های مهم مربوط به تکنولوژی‌های بهداشت و سلامت برای مخاطبان بین‌المللی است.

پروفسور اعظم نیرومند راد رئیس سابق سازمان بین‌المللی فیزیک پزشکی، مدیر پیشین فیزیک بالینی در دپارتمان پرتوپزشکی و استاد بازنشسته پرتوپزشکی در دانشگاه جرج تاون است.

او پس از اتمام دورۀ دبیرستان در سال 1966 در تهران، موفق به اخذ بورس فولبرایت به خاطر مطالعات خود در فیزیک و ریاضیات شد. در سال 1970 در آلبانی به عنوان دانشجوی ممتاز فارغ‌التحصیل شد. او دکترای خود را فیزیک اتمی و مولکولی در سال 1978 از دانشگاه ایالتی میشیگان اخذ کرد و دورۀ فوق دکتری خود را در سال 1981 گذراند. او در سال 1989 مدیر فیزیک بالینی و دانشیار دپارتمان پرتونگاری دانشگاه جورج تاون شد. جایی که او به مقام استادی رسید و در سال 2006 بازنشسته شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours