دو خبر ورزشی: به زودی تیم بوکس زنان ایران و پیشنهاد 150 میلیونی به کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران

23 مهر 1388

تیم ملی بوکس زنان هم می آید

برنا: رییس فدراسیون بوکس ایران اعلام کرد: با توجه به پذیرفتن رشته بوکس در المپیک 2012 لندن و حضور زنان به صورت محجبه در این رقابت ها، اقدام به تشکیل تیم ملی بوکس زنان خواهیم کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، احمد ناطق نوری نماینده مجلس گفت: ما تشکیل تیم بوکس بانوان را به مجرد پیدا کردن پوشش و لباس مناسب، آغاز می کنیم.
وی افزود: اگر تاکنون اقدامی برای تشکیل تیم ملی بوکس بانوان نکرده ایم، به خاطر همین مشکل پوشش مناسب بوده است.

گفتنی است در حال حاضر تعداد 25 بوکسور زن افغان با پوشش حجاب در زیر کلاه ایمنی و لباسی که بدن آن ها را پوشش می دهد خود را در جلسات تمرینی ورزشگاه المپیک کابل برای مسابقه آماده می نمایند.

اعضای تیم مشتزنان با طیف سنی متغیر از 14 تا 25 سال توسط “وزیر شریفی” مشغول تمرین هستند و وی خانواده های دختران را متقاعد ساخت که رفتن به رینگ برای دختران نامناسب نخواهد بود.

به گزارش کمیته ملی المپیک، در بازی های المپیک تابستانی سال 2012 الندن اولین باری خواهد بود که زنان مجاز شدند تا تحت لوای المپیک به ورزش بوکس بپردازند.

فدراسیون بین المللی بوکس، آیبا ، معتقد است که بانوان می توانند نیازمندی های پوشش دینی را رعایت نمایند مشروط بر آنکه صورت آنان آنقدر زیر پوشش نباشد تا به این ترتیب داوران بتوانند ضرباتی را که رد و بدل می شود ثبت نمایند.
سخنگوی آیبا در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر هیچ چیزی برای مشتزنان زن از پوشیدن لباس اسلامی ممانعت ایجاد نمی کند، بدیهی است که نیازمندی های مذهبی باید مورد توجه قرار گرفته و ما باید حتی المقدور تمام جوانب را در نظر داشته باشیم.

با این تصمیم فدراسیون بوکس سایر کشورهای مسلمان نیز اعزام مشت زنان زن محجبه را در دست بررسی قرار می دهند، به عنوان مثال مصر تیم بوکس بانوان را دایر نموده است هر چند که تعدادی از آنان از حجاب استفاده نمی کنند.

پیشنهاد ۱۵۰ میلیونی عرب ها به نیلوفر اردلان، کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران

گل (شقایق آسیایی): مسئولین فدراسیون فوتبال امارات قصد دارند که لیگ فوتبال بانوان را هم در این کشور راه اندازی کنند و تا الان ۱۰ تیم برای حضور در این رقابتها اعلام آمادگی کرده است. این لیگ با برنامه حضور در رقابتهای المپیک ۲۰۱۲ لندن آغاز به کار می کند که اساس این برنامه کوتاه مدت ۶ ماهه حضور بازیکنان خارجی در لیگ پیش بینی شده تا سطح فوتبال زنان اماراتی را ارتقاء دهد.

در این میان نام نیلوفر اردلان کاپیتان تیم ملی هم به چشم می خورد. بازیهای قابل قبول او در دیدار های غرب آسیا و مسابقات آسیایی ویتنام باعث شده که مورد نظر مسئولان ابوظبی قرار بگیرد.

خود اردلان در اینمورد می گوید:”بعد از آنکه مدیران این باشگاه اماراتی با من تماس گرفتند من از همسرم خواستم که به این کشور برود تا ازنزدیک در جزئیات کار قرار بگیرد. اتفاقا در تماسی که با من داشت گفت که مدیران ابوظبی حتی محل سکنت بازیکنان را هم در اختیار آنها قرار می دهند. اما چون من بچه دارم نوز معلوم نیست که بتوانم کار اقامت او را نیز هماهنگ کنم. البته در صورتی که این اتفاق بیفتد حضور من در امارات شکل جدی تری به خودش می گیرد.”

اما آنچه که بیشتر باعث کنجکاوی همه می شود این است که ببینیم آیا مدیران باشگاه در امارات به اندازه مردان برای خانمها هم هزینه می کند؟!اما نیلوفر در ابتدا دوست نداشت که به این سوال پاسخ دهد و تنها به گفتن این مطلب که حقوق ماهیانه ما مبلغ ۵۰۰۰هزار دلار است بسنده کرد.”لطفا اجازه بدهید که از مبلغ پیش قرارداد تا روز انتقالم حرفی نزنم. فکر می کنم که مبلغ حقوق ماهیانه به اندازه کافی در فوتبال خانمها سرو صدا به پا کند!”

اما اصرار ما برای دانستن مبلغ قرارداد باعث شد تا اردلان بالاخره از مبلغ وسوسه انگیز قرارادش صحبت کند”پیشنهاد ابوظبی مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان است که با حقوق ماهیانه می توان یک رکورد جدد درفوتبال بانوان باشد. اما بیشتر از این مبلغ من به پیشرفتی که این لژیونر شدن ها می تواند برای فوتبال ما داشته باشد فکر می کنم. اگر یادتان باشد تا قبل از آنکه چند فوتبالیست ما مثل آقای ایی و عزیزی و باقری به خارج ترانسفر نشده بودند، مسئولین فوتبال ما هم به فکر فراهم کردن امکانات لیگ حرفه ای نبودند. این مسئله در مورد بانوان هم صدق می کند و امیدوارم که پس از رفتن من راه برای حضور سایر ملی پوشان هم بر شود.ضمن اینکه ود من هم در این زمینه هر کاری که از دستم بر بیاید انجام می دهم .”

اردلان در رابطه با شرایط تیمی ابوظبی ادامه می دهد.”تا جای که من می دانم این تیم علاوه بر من با یک بازیکن برزیلی و ۲ بازیکن اردنی هم قرارداد بسته که این مسئله نشان از اهمیت این رقابتها برای اماراتی ها و البته تیم ابوظبی دارد. البته شرایط انتقال من به عنوان یک بازیکن ایرانی برای اماراتی ها سخت تر بود چون اولین شرط من برای حضور در این تیم بازی کردن با پوشش کامل اسلامی بود که البته آنها با این شرط من کنار آمدند.”

نیلوفر که در حال حاضر در هیچ تیمی عضویت ندارد. علت این خانه شینی را به سرمربی تیم ملی نسبت می دهد و می گوید:” در فوتبال خانمها هم مرام و معرفت جای خودش ا دارد از آنجایی که شهرزاد مظفر در لیگ این فصل تیم نگرفت من هم ترجیح دادم که فعلا تمرینات شخصی ام را دنبال کنم و البته این شرایط سود هم داشت آن هم اینکه بتوانم با شرایط ساده تری به امارات ترانسفرشوم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours