صدور احکام حبس از 5 تا 12 سال و ارسال پرونده 12 تن از متهمان به دادگاه

28 مهر 1388

مسعود باستانی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد

مسعود باستانی روزنامه نگار و فعال سیاسی که بیش از 3 ماه است که در بازداشت به سر می برد، در دادگاه بدوی به 6 سال حبس قطعی محکوم شد.

به گزارش نوروز، در حکم باستانی یکسال حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام و 5 سال به اتهام اجتماع و تبانی برای ایجاد اغتشاش در نظر گرفته شده است.

شهاب طباطبایی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد

رییس ستاد 88 (حامیان جوان موسوی و خاتمی) از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به 5 سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش ایلنا، فرزام اردلان وکیل سیدشهاب الدین طباطبایی با اعلام این مطلب افزود:‌«روز گذشته حکم محکومیت موکلم به بنده ابلاغ شد و اینجانب در مدت قانونی به حکم صادره اعتراض خواهم کرد.»

وکیل طباطبایی همچنین از ارائه درخواست تبدیل قرار بازداشت شهاب طباطبایی به قرار وثیقه به قاضی پرونده خبر داد. همچنین یکی از نزدیکان شهاب طباطبایی اعلام کرد که شهاب طباطبایی به 5 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

هدایت آقایی به پنج سال حبس قطعی محکوم شد

وکیل هدایت‌الله آقایی عضو حزب کارگزاران سازندگی و از متهمان دادگاه‌های نمایشی پس از انتخابات اعلام کرد که موکلش به پنج سال حبس قطعی محکوم شده است.

علیرضا جعفریان در گفتگو با ایرنا، اظهار داشت: روز گذشته حکم محکومیت موکلم به من ابلاغ شد که در مدت قانونی به حکم صادره اعتراض خواهم کرد. موکلم در ارتباط با چهار اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب،‌ تحریک و تشویق مردم به شورش و اغتشاش، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی، ایجاد شبهه جعل و تقلب در نتیجه انتخابات و سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت مراجع رسمی کشور و اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت عمومی” به پنج سال حبس قطعی محکوم شده است.

وکیل آقایی گفت: در مورد سایر اتهامات یعنی توهین و هتک حرمت به مسوولان نظام، پرداخت رشوه و تحصیل مال نامشروع، پرونده موکلم مفتوح است.

جعفریان درباره موکل دیگرش “موسی شاه کرمی” نیز گفت: وی نیز به ۲۷ ماه حبس محکوم شده است.

کیان تاج بخش به بیش از 12 سال حبس محکوم شد

وکیل تسخیری “یحیی کیان تاجبخش” اعلام کرد: موکلش بر اساس رای بدوی به بیش از ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شده و وی در حال تدوین اعتراضیه به رای صادر شده است .

“هوشنگ اظهری” روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: روز گذشته حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران درباره موکلم به من ابلاغ شد.

وی در پاسخ به این سوولی درباره میزان محکومیت موکلش و صحت اخبار منتشر شده مبنی بر ۱۲ و ۱۵ سال حبس تعزیری گفت: بر اساس قانون نمی توانم میزان محکومیت را اعلام کنم اما بیش از ۱۲ سال است.

وکیل تاجبخش تصریح کرد: هم اکنون در حال تدوین اعتراضیه درباره این حکم به دادگاه تجدید نظر هستم تا برابر قانون از موکلم دفاع کنم.

اظهری همچنین از ملاقات روز گذشته خود با موکلش خبر داد و حال عمومی وی را “رضایتبخش ” توصیف کرد.
“یحیی کیان تاجبخش” ۱۸ تیرماه ۸۸ دستگیر شد و در چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات که سوم شهریور ماه سال جاری برگزار گردید، محاکمه شد.

پیش از این نیز، تاجبخش در سال ۱۳۸۶ به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و تلاش برای براندازی نرم دستگیر شده بود که پس از چهار ماه حبس، با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

پرونده 12 نفر از متهمان اصلی حوادث اخیر به دادگاه ارسال شد

خبرگزاری فارس: پرونده 12 نفر از متهمان اصلی زندانی حوادث اخیر از سوی دادستان تهران با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، کیفرخواست‌های یاد شده در پی دستگیری و بازداشت متهمان زندانی یاد شده و اتمام تحقیقات از آنان به دادگاه ارسال شده است.

این گزارش می‌افزاید: دادستانی تهران تلاش دارد با تکمیل تحقیقات پرونده‌های متهمان زندانی، نسبت به تعین تکلیف وضعیت آنان تسریع لازم را به عمل آورد.
در همین راستا دادستان تهران روز دوشنبه نیز در نامه‌ای به مسئولان تحقیقات پرونده‌ها دستور داد در کمترین زمان ممکن تحقیقات پرونده‌های سایر متهمان زندانی حوادث اخیر را تکمیل و به دادسرا اعاده کند.

عباس جعفری دولت‌آبادی پیش از این روز دوشنبه نیز در جمع قضات دادسرای انقلاب اسلامی تهران، از آنان خواست رسیدگی به پرونده‌های زندانیان را در اولویت کاری خود قرار دهند.
جعفری همچنین روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته جاری هم با شمار دیگری از متهمان زندانی حوادث اخیر در زندان اوین دیدار کرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours