صدور احکام سنگین حبس تعزیری برای 40 تن از بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات

3 آبان 1388

کمیته گزارشگران حقوق بشر- حسام ترمسی و اکبر اجدادی دو تن از بازداشت‌شدگان وقایع پس از انتخابات که در کلیه جلسات دادگاه‌های علنی نیز حضور داشتند، از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به 28 و 32 ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

ترمسی و اجدادی در تاریخ 10 و 6 تیرماه در منزل و محل کارشان بازداشت شده و به بند 2- الف انتقال یافتند. آنها به مدت 45 روز در سلول انفرادی نگهداری شده و پس از آن به بند 240 منتقل شدند .

همچنین مطابق اخبار رسیده از بندهای عمومی زندان اوین، بیش از 40 تن از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات موسوم به ” کف خیابانی‌ها” احکام سنگینی از 2 تا 4 سال حبس تعزیری دریافت کرده‌اند. این افراد که غالبا نامشان نیز در رسانه‌ها مطرح نشده، عمدتا از سوی حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده و در بند 2-الف زندان اوین، نگهداری شده‌اند.

گفته می‌شود، افراد مذکور در کلیه جلسات دادگاه‌های علنی حضور داشته‌اند و قاضی صلواتی به اتهامات ایجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم و .. احکام سنگین حبس تعزیری برای آنان صادر کرده است. اکثریت این افراد، فاقد هرگونه سابقه بازداشت و فعالیت سیاسی هستند.

طبق اخباررسمی در وقایع پس از انتخابات بیش از 4000 نفر بازداشت شده‌اند. این بازداشت‌ها که هم‌چنان ادامه دارد، بطور عمده تحت‌نظر وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه صورت گرفته است.

هم‌اکنون شمار زیادی از بازداشت‌شدگان هم‌چنان در زندان اوین نگه‌داری می‌شوند و برای بسیاری از آنان حکم زندان صادر شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours