13 آبان در تبریز

15 آبان 1388

یولداش: روز 13 آبان فرارسید و مردم تمام ایران یک صدا به خیابان ها آمدند تا حضور خود را نشان دهند.

در تبریز در حوالی ساعت 11:15 تجمعات مردمی شکل گرفت و مردم در کنار یکدیگر با شعار الله اکبر گرد امدند در همان دقایق اول تجمع نیروهیا لباس شخصی به سرعت به مردم حمله کردند و بسیاری از هموطنانمان را مورد ضرب و شتم قرار دادند این درگیریها طوری بود که همگان ان را عملی وحشیانه می خوانند حمله به زنان و جونان به حدی بود که دل هر انسانی را به رحم می آورد.

درگیریها با نیروهای لباس شخصی به شدت ادامه داشت و نیروی انتظامی هیچ عکس العملی نشان نمی داد این در حالی بود که بعد از حدود نیم ساعت از این درگیرها نیروهای یگان ویژه پلیس به کمک نیروهای لباس شخصی آمده و مردم را دستگیر و مورد ضرب و شتم قرار می دادند.

شدت استفاده از گاز فلفل به گونه ای بود که در تمام خیابان های اطراف منتهی به فلکه دانشگاه نفس کشیدن به سختی ممکن بود.

و پیوستن دانشجویان به مردم تجمع ابعاد تازه تری به خود گرفت به صورتی که ابتدا دانشجویان با توجه به بسته شدن درهای دانشگاه نتواستند از آن خارج شوند و عده ای دانشوجیان که بیرون از دانشگاه بودند به شدت مجروح شدند
نیروی انتظامی برای متفرق کردن مردم از گاز اشک وار استفاده کرد.

داشنگاه تبریز همچنان در محاصره نیروهای امنیتی قرا دارد و شعارهای الله اکبر و مرگ بر دیکتاور همچنان از داخل دانشگاه به گوش می رسد.

طبق اطلاعات به دست آمده اکثر بازداشت شدگان به کلانتری 11 تبریز واقع در نزدیکی محل تجمع منتقل شده اند
همچنین هم اکنون آمبولانس ها در حال منتقل کردن مجروحین هستند و صدای آمبولاس در خیابان های منتهی به فلکه دانشگاه تبریز کاملا مشخص است.

در جریان تجمع 13 آبان تبریز برخی ازدانشجویان و جوانان بازداشت شدند.

این بازداشت ها که عمدتا از جانب لباس شخصی ها صورت گرفته است در فلکه ی دانشگاه تبریز انجام شده است .

تاکنون از تعداد بازداشتی ها خبری منتشر نشده ،اما خبر های موثقی از بازداشت جوانان اصلاح طلب و اعضای ستاد 88 مخابره شده است . بهنام نیک زاد، عطا علیزاده، موسی ساکت و آرش رهایی از اعضای ستاد جوانان ۸۸ تبریز جزو بازداشت شدگان هستند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours