اخبار دستگیری های 13 آبانی در تهران و شهرستان ها همچنان ادامه دارد

16 آبان 1388

دستگیری فعالان کمپین اصفهان

کمپین اصفهان: محسن پریزاد مقدم و علی مشمولی از اعضای کمپین یک میلیون امضای اصفهان و فعالین دانشجویی، چهارشنبه 13 آبان و در جریان راهپیمایی بازداشت شدند.

بنا بر اطلاعات واصله، علی مشمولی هم اکنون در زندان دستگرد اصفهان به سر می برد اما محسن پریزاد مقدم پس از دستگیری به اراک منتقل شده است. این در حالیست که محل اقامت، زندگی همچنین محل دستگیری محسن شهر اصفهان بوده است. احتمال می رود این انتقال به مرکزی دیگر به واسطه ی فعالیت های دانشجوی وی بوده باشد.

دستگیری پویا شریفی دانشجوی دانشگاه علم و صنعت

پویا شریفی، فعال دانشجویی دانشگاه علم و صنعت، روز 12 آبان دستگیر شد. شب قبل از تجمع 13 آبان، ماموران امینیت به خانه پویا شریفی ریختند و او را دستگیر کردند. از آن زمان تاکنون پویا شریفی هیچگونه تماسی با خانواده خود نداشته است.

فرزاد اسلامی، دانشجوی دانشگاه آزاد تهران مرکز بازداشت شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر – فرزاد اسلامی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد تهران مرکز بامداد 13 آبان توسط ماموران امنیتی پس از تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

فرزاد اسلامی، مدیر مسئول نشریه توقیف شده بینش و دبیر اسبق کانون دانشجویان مسلمان در دانشگاه آزاد تهران مرکز در پی اعتراضات دانشجویان تهران مرکز در شش هفته اول سال تحصیلی به سه ترم تعلیق با احتساب سنوات از سوی کمیته انضباطی دانشگاه محکوم شده بود.

قابل ذکر است که ماموران امنیتی در همان شب به درب منزل تعدادی زیادی از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد مراجعه کردند، اما فقط موفق به بازداشت فرزاد اسلامی شدند.

بی‌خبری از وضعیت 5 دانشجوی دانشگاه تفرش

کمیته گزارشگران حقوق بشر- حمید عظیمی، سعید قاسمی، محمد اسعدی، کوروش یکا، علی مطلبی دانشجویان دانشگاه تفرش در شب 12 آبان از درون خواب‌گاه توسط نیروهای امنیتی وابسته به سازمان اطلاعات اراک دستگیر شدند و تا به حال هیچ خبری از وضعیت ایشان در دست نیست.

در پی این حادثه دانشجویان دانشگاه تفرش با تحصن آرام جلوی سلف این دانشگاه از خوردن غذا خودداری کرده و اعتراض خود را نشان دادند. در این تجمع تعدادی از دانشجویان بسیجی با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به دانشجویان حمله کردند که دانشجویان با شعار “دانشجوی زندانی آزاد باید گردد”، آنها را از تجمع خود دور کردند.

4 تن از اعضای ستاد جوانان 88 تبریز بازداشت شدند

در جریان تجمع 13 آبان تبریز برخی ازدانشجویان و جوانان بازداشت شدند. بهنام نیک زاد، عطا علیزاده، موسی ساکت و آرش رهایی از اعضای ستاد جوانان ۸۸ تبریز جزو بازداشت شدگان هستند.

بازداشت یک فعال دانشجویی دانشگاه شریف

کمیته گزارشگران حقوق بشر – امین وطانی، دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف دوشنبه، 12 آبان ماه 88 توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

ماموران امنیتی دوشنبه شب با حضوردر منزل این فعال دانشجویی ازوالدین وی خواستند با وی تماس گرفته و خواهان حضور وی در منزل شوند. وی ساعتی پس از حضور در منزل توسط ماموران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

امین وطانی از فعالان ستاد جوانان میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم بود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours