مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی : سازمان تأمین اجتماعی زنان خانه‌دار را همانند حرف و مشاغل آزاد بیمه می‌کند

28 آبان 1388

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی زنان خانه‌دار را همانند حرف و مشاغل آزاد بیمه می‌کند.

احمد پایور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: بیمه‌ زنان خانه‌دار در وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با موانعی مواجه و متوقف شده است.
وی در خصوص بیمه زنان خانه‌دار در سازمان تأمین اجتماعی افزود: سازمان تأمین اجتماعی شغل زن را به عنوان خانه‌دار قبول دارد و زنان خانه‌دار می‌توانند به صورت حرف و مشاغل آزاد بیمه ‌شوند.

پایور با اشاره به اینکه درصد حق بیمه زنان خانه‌دار 12 تا 18 درصد است، گفت: درصد حق بیمه از 12 تا 18 و حقوقی که دریافت می‌کنند بر عهده بیمه ‌شده است و اگر احتیاج به درمان نیز داشته باشند باید درخواست دهند که بر اساس سرانه درمان، حق بیمه‌ درمان را پرداخت کنند.
وی یادآور شد: بحث‌های متفاوتی در خصوص بیمه زنان خانه‌دار مطرح می‌شود ولی آنچه که در حال حاضر در سازمان در حال بررسی است همان بیمه‌ حرف و مشاغل آزاد است.
مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: برای رفاه بیشتر بیمه‌شدگان سعی می‌کنیم که از سیستم آی‌تی حداکثر استفاده را داشته و از طرق مختلف بتوانیم خدمات را سریع‌تر به بیمه‌شدگان ارائه دهیم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours