آزادی مهدیه مینوی، فرزاد اسلامی، دو زن مسیحی، سعید شریعتی و تعدادی دیگر از دستگیرشدگان

28 آبان 1388

به گزارش خبرگزاری ایلنا 12 نفر از دستگیر شدگان حوادث اخیر به دستور بازپرس دادسرای انقلاب و تایید دادستان عمومی و انقلاب تهران روز چهارشنبه آزاد شدند .

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران ، این افراد از دستگیر شدگان تجمعات غیر قانونی 13 آبان و 30 مهر ماه بودند .
این گزارش افزود : 7 نفر از کسانی که آزاد شدند مروبط به تجمعات غیر قانونی سیزده آبان و 5 نفر بقیه در سی ام مهر دستگیر شده بودند .

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران پیش از این اعلام کرده بود آن دسته از زندانیانی که تحقیقات پرونده آنان تکمیل شده باشد ، آزاد خواهندشد .

مهدیه مینوی، اشکان مجللی و ایمان میراب‌زاده آزاد شدند

اشکان مجللی، عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی، مهدیه مینوی عضو شاخه زنان جبهه مشارکت ایران اسلامی و ایمان میراب‌زاده ساعتی پیش زندان آزاد شده‌اند.
این عده در مراسم دعای کمیل برای آزادی زندانیان سیاسی بازداشت شده بودند.

فرزاد اسلامی فعال دانشجویی دانشگاه آزاد دقایقی قبل آزاد شد

فرزاد اسلامی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد تهران مرکز که بامداد روز 13 آبان توسط ماموران امنیتی پس از تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی بازداشت شده بود دقایقی قبل با قرار کفالت آزاد شد.

به گزارش ادوارنیوز، این فعال دانشجویی دانشگاه آزاد طی این مدت در بند 240 زندان اوین و در سلول انفرادی بازداشت بود.

فرزاد اسلامی، مدیر مسئول نشریه توقیف شده بینش و دبیر اسبق کانون دانشجویان مسلمان در دانشگاه آزاد تهران مرکز در پی اعتراضات دانشجویان تهران مرکز در شش هفته اول سال تحصیلی به سه ترم تعلیق با احتساب سنوات از سوی کمیته انضباطی دانشگاه محکوم شده بود.

آزادی سعید شریعتی

عبدالله (سعید)شریعتی از محکومان حوادث اخیر از زندان آزاد شد
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران دستور آزادی محکوم یاد شده در پی محاکمه ، صدور رای ، تودیع وثیقه و به طور موقت از سوی رییس شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران صادر شده است .

مریم رستم‌پور و مرضیه امیری‌زاده آزاد شدند

اروز 27 آبان‌ماه، مریم رستم‌پور و مرضیه امیری‌زاده، دو زندانی مسیحی پس از تحمل 259 روز حبس، تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شدند.
به گزارش سایت خبرنگاران حقوق بشر، این دو زن زندانی در 15 اسفند‌ماه 87 در منزل شخصی‌شان بازداشت شده و به زندان اوین منتقل شدند. دادگاه آنان در تاریخ 18 مرداد 88 در حالی برگزار شد که دادستان تهران برای آنان حکم “ارتداد” را توصیه نموده بود. گفتنی است در جلسه دادگاه این دو شهروند مسیحی قاضی حداد از آنان خواسته بود تا عقاید خود را به صورت کتبی و شفاهی منکر شوند.

لازم به ذکر است مریم و مرضیه در طول دوران بازداشت، با بیماری و مشکلات فروان روبرو بوده‌اند. مرضیه دچار درد شدید در ناحیه ستون فقرات و همچنین عفونت دندان و سردرد‌های شدید بوده است. بازداشت و آزار اقلیت‌های مذهبی در ایران در حالی صورت می‌پذیرد که بر اساس ماده 18 اعلامیه جهانی حقوق بشر «هرکس حق دارد ازآزادی اندیشه، وجدان و مذهب بهره‌مند گردد، این حق شامل آزادی تغییر مذهب یا باور و نیز آزادی اظهار مذهب یا باور به شکل آموزش، عمل به شعائر، نیایش و بجای آوردن آیین‌ها چه به تنهایی و چه به‌صورت جمعی نیز می‌گردد.» همچنین اصل 23 قانون اساسی تفتیش عقاید را ممنوع نموده است.

آزادی احمد و مجتبی حسین‌خانی، از فعالان دانشجویی

احمد و مجتبی حسین‌خانی از فعالان دانشجویی دانشگاه هنر که در برنامه دعای کمیل برای آزادی زندانیان سیاسی بازداشت شده بودند آزاد شدند.

به گزارش موج سبز آزادی به نقل از فعالان دانشجویی، احمد حسین‌خانی از فعالین دانشجویی دانشگاه هنر و از اعضای ستاد میرحسین موسوی که در مراسم دعای کمیل سبز برای دومین بار پس از انتخابات بازداشت شده بود، هفته گذشته پس از تحمل 18 روز سلول انفرادی در بند 240 زندان اوین و 6 روز بند عمومی به قرار وثیقه 20 میلیون تومانی آزاد شد. وی درتابستان امسال نیز نیز 28 روز در زندان اوین بازداشت و به قرار وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شده بود.

همچنین مجتبی حسین‌خانی از اعضای ستاد میرحسین موسوی که او نیز در مراسم دعای کمیل سبز بازداشت شده بود چهارشنبه 27 آبان ماه پس از تحمل 19 روز سلول انفرادی در بندهای 240 و 209 زندان اوین و 11 روز بند عمومی ، به قرار وثیقه 100 میلیون تومانی آزاد شد.

امین وطانی، دانشجوی دانشگاه شریف آزاد شد

امین وطانی، دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف که روز دوشنبه 11 آبان بازداشت شده بود آزاد شد.

به گزارش موج سبز آزادی به نقل از فعالان دانشجویی، امین وطانی که از فعالان ستاد جوانان میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم بوده پس از 16 روز بازداشت ساعاتی پیش آزاد شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours