ماجرای «زن ذلیلی» و طرح اصلاح قانون خدمت نیمه وقت بانوان

28 آبان 1388

هم میهن: امروز طرح اصلاح قانون خدمت نیمه وقت بانوان در دستور کار صحن علنی مجلس بود که طی آن برخی موافقان و مخالفان این طرح، یکدیگر را زن ذلیل خطاب کردند.

به گزارش خبرآنلاین، ماجرا از آنجا آغاز شد که نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مخالت با این طرح، خطاب به لاریجانی گفت: آقای رئیس شما به من گفته بودید زن ذلیل! اما خودتان بیشتر از همه زن ذلیل هستید!

درحالی که دوربین‌های مجلس چهره لبخند به لب لاریجانی را روی مانیتورهای مجلس نشان می‌داد، قاضی پور ادامه داد: من چون زن ذلیل نیستم مخالف طرح حرف می زنم.او در تشریح علت مخالفتش با این طرح گفت: اگر طرح تصویب شود دیگر کسی زن متاهل استخدام نمی کند و با استخدام زنان مجرد مشکلات اخلاقی بوجود می آید!

درحالی که رئیس مجلس با تبسم از کنار سخنان وی گذشت و در دفاع از خود که قاضی‌پور وی را زن ذلیل خوانده بود، پاسخی نداد؛ جواد زمانی نماینده کنگاور در فرصتی که قرار بود به عنوان سخنگوی کمیسیون اجتماعی در مورد این طرح اظهارنظر کند، گفت: قاضی پور قصد داشت زن ذلیل نبودن خود را بیان کند اما سخنانی که به کار برد دلیل نمی‌شود که ایشان اینگونه نباشند.

نیره اخوان بیطرف نماینده اصفهان هم در تذکری آیین نامه‌ای نسبت به سخنان قاضی پور با استناد به ماده 77 آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: این طرح مربوط به کل زنان نیست بلکه فقط زنانی که فرزند معلول دارند مشمول آن می شوند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours