سرگردانی خانواده‌های زندانیان سیاسی بند 209 در سالن ملاقات / محبوبه حقیقی و چند تن دیگر از زندانیان تاکنون امکان ملاقات نداشته اند

2 آذر 1388

کمیته ی گزارشگران حقوق بشر – خانواده‌های گروهی از زندانیان سیاسی بند 209 که امروز جهت ملاقات با زندانیانشان به زندان اوین مراجعه کرده بودند، موفق به ملاقات با آنان نشدند. برخی از این خانواده‌ها با وجود داشتن نامه از سوی بازپرسی امنیت، با پاسخ‌های ناروشن مسئولان ملاقات مواجه شدند.

در سالن ملاقات، برخی از مسئولان مربوط به ملاقات، به خانواده‌های زندانیان سیاسی اعلام کردند که ملاقات‌های بند 209، لغو شده و قبلا در این خصوص اطلاع رسانی شده است. آن‌ها هم‌چنین گفتند ، احتمالا هفته آینده نیز ملاقات‌ها لغو خواهد شد. این درحالی است که با وجود تعطیلی رسمی روز یکشنبه 15 آذرماه، عملا زندانیان سیاسی به مدت بیش از یک ماه از ملاقات با خانواده‌های خود محروم خواهند بود و این مساله دامنه نگرانی‌ها در خصوص علل لغو ملاقات‌ها و شرایط زندانیان سیاسی در بند 209 را افزایش داده است.

خانواده‌های حسن اسدی، محمد صادقی، علی پرویز، مهدی محمودیان، محبوبه حقیقی، دکتر کیانوش راد و فیاض زاهد از جمله افرادی بودند که امروز جهت ملاقات با زندانیانشان به سالن ملاقات مراجعه کردند. با این وجود، مسئولان زندان، در تماس با مسئولان بند 209، اعلام کردند که حتی با وجود نامه رسمی دادگاه انقلاب نیز، به زندانیان ملاقات نخواهند داد. در این میان تنها خانواده‌های دکتر کیانوش راد و فیاض زاهد بودند که توانستند پس از چند هفته، با آن‌ها ملاقات کنند.

خانواده‌های زندانیان سیاسی، هم‌چنین چند ساعتی را پشت درب اصلی زندان اوین به انتظار آقای جعفری دولت آبادی- دادستان تهران- نشستند اما موفق به ملاقات با وی نشدند. گفته می‌شد، دادستان، جهت ملاقات با زندانیان، به زندان اوین مراجعه کرده است.

خانواده‌های محمد صادقی، مهدی محمودیان، علی پرویز و محبوبه حقیقی، از زمان بازداشتشان تاکنون، امکان ملاقات با آن‌ها را بدست نیاورده‌اند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours