سهمیه بندی جدید برای تشویق ازدواج: سهمیه 20 درصدی تحصیلات تکمیلی متأهلان از سال آینده اجرا می‌شود

1 آذر 1388

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگی سازمان ملی جوانان گفت: آیین‌نامه اجرایی سهمیه 20 درصدی برای تحصیلات تکمیلی متأهلان پس از تدوین از سال آینده اجرایی می‌شود.

مجید امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، درباره اختصاص سهمیه 20 درصدی برای تحصیلات تکمیلی متأهلان با بیان این مطلب افزود: آیین‌نامه اجرایی این طرح نوشته نشده است و قرار است وزارت علوم و سازمان سنجش آیین‌نامه اجرایی و تدوین آن را انجام دهند.

وی با اشاره به حضور وزیر علوم در جلسه هیئت دولت گفت: در جلسه هیئت دولت این مسئله مطرح شده است و این مسئله را پذیرفتند. به نوعی امکان عملیاتی شدن این مسئله است
مدیر کل فرهنگی سازمان ملی جوانان تصریح کرد: اگر بخواهیم نسبت به اهمیت و پایداری نهاد خانواده اقدام کنیم باید با در اختیار داشتن ابزار در این زمینه گام‌های مفیدی برداشته شود.
امیدی افزود: این سهمیه مانند سهمیه رزمندگی است و در زمینه تحصیلی دکترا و کارشناسی ارشد سهمیه‌ای به آنها در دانشگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان این‌که آیین نامه اجرایی این طرح باید نوشته شود،‌ تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه هماهنگ شوند ضمن این‌که احتمال می‌دهیم اجرای این طرح به مصوبه‌ای از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیاز داشته باشد و در هر صورت باید موانع قانونی برداشته شود.
امیدی همچنین در زمینه ارائه تسهیلات به متأهلان در دوره کارشناسی گفت: در این سطح نیاز است تا در زمینه خوابگاه‌های دانشجویی متأهلان افزایش یابد.

مدیر کل فرهنگی سازمان ملی جوانان در پاسخ به این پرسش مبنی‌که چرا این تسهیلات برای دوره کارشناسی در نظر گرفته نشده است؟ تأکید کرد: به دنبال این هستیم که افرادی که در دوره کارشناسی ارشد قرار گرفته‌اند و ازدواج نکرده‌اند بیش از این در انجام ازدواج تأخیر نیندازند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours