شادی و نشاط سازماندهی می شود و خانواده «ایرانی و اسلامی» طراحی می شود / دیگه چه خبر؟

4 آذر 1388

سایت اطلاعات و آمار زنان: طراحی الگوی خانواده ایرانی و اسلامی، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس از بهترین محورهای کاری شورای فرهنگ عمومی کشور است.
مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: با بررسی بیش از 8 دغدغه اصلی حوزه فرهنگ در کشور چند محور برای فعالیت هفدهمین دوره شورای فرهنگ عمومی کشور تدوین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی ملانوری انضباط اجتماعی، کاهش قانون گریزی و احترام به قانون با تاکید بر مسئله راهنمایی و رانندگی، اصلاح فرهنگ مصرف صرفه جویی و اسراف، ارتقای فضایل اخلاقی با تاکید بر صداقت و راستگویی، تقویت و فرهنگ مسئولیت پذیری و ساماندهی مناسب شادی و نشاط در جامعه را از دیگر محورهای کاری شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد.
وی به ارائه گزارش اقدامات شورای فرهنگ عمومی کشور در چند سال گذشته به ویژه در مدت فعالیت دولت نهم پرداخت و گفت: یکی از اصلی ترین اقدامات صورت گرفته تدوین سند چشم انداز فرهنگ عمومی است که به استناد این چشم انداز چندین طرح مهم و تاثیرگذار در حوزه فرهنگ عمومی کشور تدوین شد.

ملانوری به تنظیم سند مولفه های هویت ملی ایرانیان دو طرح در حوزه مسایل دینی ویژه ماه رمضان و محرم، دو طرح در مورد حجاب و عفاف و فرقه های انحرافی و یک طرح در مورد اصلاح الگوی مصرف توسط شورای فرهنگ عمومی کشور طی چند سال اخیر اشاره کرد.
وی فرهنگ عمومی را مجموعه داشته های مادی در حوزه تمدنی و معنوی از جمله آداب، رسوم و ارزش ها تعریف کرد و گفت: فرهنگ عمومی پذیرفته های ماندگار عمومی شده جامعه است.

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی پایش دائمی وضعیت فرهنگی کشور، استان و شهرستان، سیاست گذاری و برنامه ریزی در حوزه فرهنگ و هماهنگی کوشش های مجریان فرهنگی را سه وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی کشور خواند و افزود: این وظایف توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی برای شورای فرهنگ عمومی کشور تدوین شده که روز فرهنگ عمومی فرصت مناسبی برای مرور میزان تحقق وظایف این شورا می باشد.

ملانوری انجمن مفاخر فرهنگی کشور، سازمان ملی جوانان و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور را از جمله نهادهای ایجاد شده توسط شورای فرهنگ عمومی کشور معرفی کرد و اظهار داشت: در حوزه فعالیت ها نیز سند اصول سیاست های کلی فرهنگی نظام که یکی از اسناد فرادستی در تدوین برنامه های مختلف در کشور می باشد برخاسته از همین شورا بوده است

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours