ژیلا بنی‌یعقوب، امروز برای سومین هفته متوالی موفق به ملاقات با همسرش نشد

10 آذر 1388

کمیته گزارشگران حقوق بشر- بهمن احمدی‌امویی، روزنامه‌نگار زندانی که از تاریخ 25 آبان‌ماه به سلول انفرادی منتقل شده ، در این مدت از حق ملاقات با همسرش محروم بوده است.

بنی‌یعقوب می‌گوید:” امروز در مراجعه‌ای که به زندان داشتم، متوجه شدم که تاریخ انتقال بهمن به سلول انفرادی در کامپیوتر زندان، اول آذر ثبت شده است. درحالی ‌که او در روز 25 آبان به سلول انفرادی انتقال یافت. و با احتساب تنبیه 20 روزه برای وی، او تا روز دادگاهش یعنی 21 آذرماه در سلول انفرادی خواهد ماند.”

ژیلا بنی‌یعقوب در حالی که به شدت نسبت به ادامه نگه داری همسرش در سلول انفرادی معترض است، می‌گوید:” نمی‌دانم دلیل تغییر تاریخ چه بوده؟ اما از آقای دادستان سوال می‌کنم که چرا اجازه می‌دهد در مجموعه تحت مدیریت ایشان، چنین اعمال غیرقانونی اتفاق بیفتد. و برای آزار و اذیت بیشتر متهم و خانواده‌اش، واقعیت‌ها جعل شود.؟”

بهمن احمدی‌امویی، در شام‌گاه 30 خردادماه در منزلش بازداشت شد. وی در مدت بازداشت خود به مدت 65 روز در سلول انفرادی نگه‌داری شد و پس از حدود 5 ماه بازداشت در بند 209 و 240 به بند عمومی 350 انتقال یافت.

روز 25 آبان، در پی اعتراض زندانیان سیاسی به محدودیت‌های ایجاد شده برای تماس تلفنی، وی در یک اقدام تنبیهی از سوی مسئولان زندان به سلول انفرادی انتقال یافت. از آن تاریخ تاکنون نسبت به وضعیت او هیچ‌گونه اطلاعی وجود ندارد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours