نامه پدر فریبا پژوه خطاب به ریاست قوقضاییه

15 آذر 1388

کانون زنان ایرانی :پدر فریبا پژوه ،روزنامه نگار زندانی با ارسال نامه ای خطاب به رییس فوه قضاییه ،خواستار ازادی فوری دخترش شد

متن کامل نامه رضا پژوه به این شرح است

محضر ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله حاج صادق لاریجانی

با سلا م و احترام

بدینوسیله به استحضار می رساند که اینجانب رضا پژوه سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی هستم که بنا بر وظیفه مدت 68 ماه در جبهه های جنگ تحمیلی شرکت داشته ام. فرزند اینجانب به نام فریبا پژوه –روزنامه نگار از تاریخ 31 مرداد سال جاری در بازداشت موقت ودر بند 209 زندان اوین به سر می برد.از این مدت یک ماه را در سلول انفرادی به سر برده است. در طول بیش از 100 روز گذشته بارها من و دامادم که او هم خود فرزند انقلاب و مستند ساز زندگی نامه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است ، به معاونت امنیت دادگاه انقلاب و باز پرس مسوول پرونده مراجعه کرده ایم . به دنبال پیگیری ما و دو بار ملاقات با داد ستان محترم تهران وچندین ملاقات هم با معاون ایشان ،بالاخره روز 28 آبان پرونده فرزندم را به داد سرای انقلاب فرستادند.

روز سه شنبه 3 آذر هم او را به داد سرا آوردند که آخرین باز پرسی و تفهیم اتهام را داشته باشد.پس از این جلسه ما انتظار داشتیم که فرزندمان با تبدیل قرار بازداشت آزاد شود ولی نمی دانیم که چرا این امر محقق نشد.در ملاقاتهایی که با معاون دادستان داشتیم ایشان تاکید داشتند که نظر داد ستان محترم هم برآزادی فریبا است .واقعا برا ی ما سوال است که با وجود موافقت داد ستان و بازپرس و حتی آنطور که مقامات قضایی گفتند با وجود نظر مثبت ضابطان قضایی چرا فریبا آزاد نشد؟ از اینکه یک خانم روزنامه نگار جوان و خانواده اش در فشار روانی باشند چه چیزی حاصل خواهد شد؟

پس از صد وهشت روز که از بازداشت فرزند م می گذرد ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت سلامت جسمی و روانی او از شما عاجزانه تقاضا دارم که نسبت به تسریع در روند رسیدگی به پرونده دخترم و آزادی او عنایت لازم را مبذول بفرمایید.

با تشکر فراوان

رضا پژوه

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours