حذف ماده 23 یا احیا آن مانند قانون سال 53

19 آذر 1388

ایلنا: رئیس کمیته تخصصی بررسی لایحه حمایت از خانواده گفت: در لایحه حمایت از خانواده که قرار است توسط مجلس تصویب شود یا ماده 23 حذف و یا مطابق با ماده 16 قانون حمایت از خانواده سال 53 تصویب می‌شود.

محمد دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با ماده 23 لایحه حمایت از خانواده گفت: هنوز در رابطه با ماده 23 لایحه حمایت از خانواده تصمیم‌گیری نشده است اما بر اساس بحث و تبادل‌نظرهایی که در کمیته صورت گرفته است دو احتمال در رابطه با این ماده وجود دارد.

او در رابطه با این دو احتمال توضیح داد: محذوف باقی ماندن ماده 23 لایحه حمایت خانواده احتمال اول و احیا این ماده احتمال دوم البته در صورتی که این ماده احیا شود، روح این ماده مانند ماده 16 قانون حمایت از خانواده در سال 53 است.
رئیس کمیته تخصصی بررسی لایحه حمایت از خانواده گفت: بیشتر بررسی‌کنندگان با احیا این ماده همانند آنچه در سال 53 بوده موافق هستند اما همچنان اختلاف‌نظرهای فراوانی در رابطه با این ماده جنجال‌برانگیز وجود دارد.

دهقانی ادامه داد: پیشنهادات مختلفی از طرف کانون وکلا و دادگاه‌های خانواده در رابطه با این ماده به کمیته تخصصی بررسی لایحه حمایت از خانواده ارائه شد و امیدوار هستیم قوانین مربوط به ازدواج مجدد مردان متناسب با نیاز جامعه و شرع تصویب شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours