سرپرست موقت مرکز امور زنان وخانواده: دانشگاه‌های تک‌جنسیتی بی اخلاقی در دانشگاه‌ را از بین می‌برد

27 آذر 1388

ایلنا: سرپرست موقت مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری معتقد است انگیزه‌هایی که می‌تواند باعث افت اخلاق در جامعه شود در کلاس‌های درس دانشگاه‌های تک‌جنسیتی وجود ندارد هر چند که ممکن است این انگیزه‌ها در خارج از دانشگاه همچنان وجود داشته باشد.

زهرا سجادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا، در رابطه با تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها گفت: به نظر من دختران و پسران بسیار بهتر در دانشگاه‌های تک‌جنسیتی می‌توانند درس بخوانند چون در این دانشگاه‌ها گرایش‌‌های خاص وجود ندارد و انگیزه‌هایی که بخواهد باعث افت اخلاق شود در جوانان دانشگاه‌های تک‌جنسیتی از بین می‌رود هر چند که ممکن است این انگیزه در خارج از دانشگاه‌ها باز هم وجود داشته باشد.

سرپرست موقت مرکز امور زنان وخانواده ریاست جمهوری گفت:‌ در کلاس‌های درس دانشگاه‌ها امکان دارد مسائلی پیش ‌آید که دانشجو آن‌گونه که باید و شاید نتواند درس بخواند.
او با تاکید بر مناسب بودن دانشگاه‌های تک‌جنسیتی گفت: دانشگاه الزهرا برای دختران و دانشگاه امام حسین برای پسران که هر دو تک‌جنسیتی هستند بسیار مناسب است و اگر آموزش عالی این توان را داشت که در همه دانشگاه‌ها تفکیک جنسیتی انجام دهد عالی بود. اما متاسفانه در شرایط کنونی به دلیل ظرفیت دانشگاه‌ها این امکان وجود ندارد، انشاءالله در آینده امکان تک‌جنسیتی شدن همه دانشگاه‌ها فراهم شود.

سجادی در رابطه با راه‌اندازی مراکز همسریابی در دانشگاه‌ها نیز گفت: مسئله همسریابی برای جوانان از گذشته به صورت سنتی در جامعه وجود داشته اما اتفاقی الان افتاده این است که این مسئله به صورت NGO ای مطرح شده و در برخی از دانشگاه‌ها نیز همسریابی برای جوانان صورت می‌گیرد که به نظر من اشکالی ندارد.

او ادامه داد: اگر این همسریابی‌‌ها با ساز و کار درست صورت گیرد و افراد متعهد و با تجربه عهده‌دار این مسئولیت شوند، می‌تواند مناسب باشد.
سرپرست موقت مرکز امور زنان وخانواده ریاست جمهوری توضیح داد: اگر کسانی که متولی امر همسریابی می‌شوند در هنگام انتخاب همسر برای جوانان فکر کنند که برای دختر و پسر جوان خودشان در جست‌وجوی همسر هستند و احساس تعهد لازم را داشته باشند عملکرد این مراکز بسیار مناسب است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours