نماینده مردم شیراز: ترویج ازدواج موقت مشکلات ازدواج در جامعه را حل نمی‌کند

28 آذر 1388

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: ترویج ازدواج موقت مشکلات ازدواج در جامعه را حل نمی‌کند.

جعفر قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس به رسوخ برخی مراکز همسریابی در جامعه اشاره کرد و گفت: این مراکز تنها می‌توانند شاخص‌ها و معیارهای انتخاب همسر را به افراد در شرف ازدواج نشان دهد.

وی اضافه کرد: دلیل اینکه به این مراکز نباید اعتماد این است که بسیاری از این مراکز از نظارت و کنترل دولت خارج است به همین دلیل می‌تواند زمینه‌ سوء استفاده بسیاری افراد سودجو را فراهم ‌سازد.

نماینده مردم شیراز در مجلس درباره ازدواج موقت نیز تصریح کرد: بنده به ازدواج موقت اعتقادی ندارم چرا که این امر مشکلات جوانان و جامعه را در زمینه ازدواج حل نمی‌کند.

قادری تأکید کرد: به جای اینکه ازدواج موقت را در جامعه ترویج دهیم باید کمک کنیم تا زمینه ازدواج‌های دائم و آسان در بین خانواده‌ها فراهم شود.

وی نامزدی شرعی را به عنوان یکی از راه‌های شناخت زوجین معرفی کرد و گفت: نامزدی شرعی نامزدی است که با کنترل و نظارت خانواده همراه باشد که این نوع نامزدی بهترین راه برای شاخت زوجین از یکدیگر است چرا که اگر این شناخت به نتیجه نرسید زوجین به راحتی بتوانند از هم جدا شوند.

قادری به ازدواج دائم افراد مطلقه نیز اشاره کرد و گفت: باید در جامعه طوری فرهنگ‌سازی شود که افراد مطلقه هم به جای ازدواج‌های موقت به ازدواج ‌های دائم روی آورند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours