همسر ایمن الظواهری مرد شماره دو القاعده: زنان در عملیات انتحاری شرکت نکنند

28 آذر 1388

تهران امروز: امینه حسن احمد محمد حسن، همسر ایمن الظواهری مرد شماره دو القاعده در نامه‌ای که روز پنج‌شنبه به‌طور گسترده در رسانه‌های کشورهای عربی منتشر شد از تمام زنان مسلمان خواست که در حرکت جهادی شرکت نکنند.

به گزارش الشرق‌الاوسط، در نامه‌ امینه حسن، همسر الظواهری مرد شماره دو القاعده، آمده است با توجه به اینکه انجام حرکت جهادی از فرایض الهی و بر هر زن و مرد مسلمان واجب است که در انجام حرکت جهادی شرکت کنند اما شرکت در عملیات جهادی از سوی زنان بسیار سخت و مشکل است و باید شخص محرم زنی که قصد انجام حرکت جهادی را داشته باشد، وی را همراهی کند چراکه بر زنان مسلمان واجب است در مواقعی که قصد خروج از خانه را داشته باشند، همراه یک شخص محرم از خانه خارج شود.

از سوی دیگر، در نامه امینه حسن احمد که از سوی موسسه «سحاب» وابسته به القاعده در اختیار رسانه‌های عربی قرار گرفت، از زنان مسلمان خواسته شده از طرق مختلف موجود از دین اسلام محافظت کنند و در صورتی که مجاهدان اسلام به کمک ما محتاج باشند از آنها حمایت شود.

همچنین در ادامه نامه‌ امینه حسن آمده است: در صورتی که مجاهدین به کمک مالی، اطلاعاتی یا حتی انجام عملیات استشهادی ما نیاز داشته باشند با درخواست آنها موافقت کنیم کما اینکه ما در دیگر کشورهای اسلامی از قبیل عراق، افغانستان، فلسطین و چچن شاهد همکاری زنان مسلمان با مجاهدان برای مبارزه با کفار بودیم و هستیم. همچنین امینه حسن در این نامه نوشته است: به لطف خداوند، تمام مجاهدان خدا در صحت و سلامت کامل در سرزمین عزیزمان قرار دارند.

گفتنی است، منظور همسر الظواهری از مجاهدان، رهبران و افراد وابسته به القاعده هستند.امینه حسن در ادامه از تمامی زنان کشورهای اسلامی خواست با حذف حجاب مخالفت کنند چراکه در صورتی که به درخواستی که از سوی برخی از اشخاص برای حذف حجاب موافقت کنند در آینده باید شاهد درخواست‌های جدید از سوی این اشخاص باشند.

گفتنی است، بحث موافقت با ممنوعیت حجاب در مدارس برای اولین‌بار از سوی محمدسید طنطاوی مفتی و امام مجمع اسلامی الازهر مصر در دیدار با سارکوزی که در آن دوران به‌عنوان وزیر کشور فرانسه برای دیدار با مقامات مصری به قاهره سفر کرده بود، مطرح شده.

شیخ طنطاوی در دیدار با سارکوزی ضمن اذعان به این امر که حجاب اسلامی وظیفه دینی زنان مسلمان است که کسی نمی‌تواند آن را انکار کند، مدعی شد این امر تنها در کشورهای اسلامی وجوب پیدا می‌کند و زنان در کشورهای غیرمسلمان باید قوانین محل اقامت خود را رعایت کنند اما اظهارات مفتی مصر با مخالفت گسترده‌ای از سوی علمای دینی مواجه شد.همسر الظواهری با اشاره به زنانی که همسران، برادران و پسران خود را در جهاد در راه حق از دست داده‌اند نوشته، کشته شدن این افراد در راه اسلام مانع از ادامه راه ما برای پیروزی اسلام نمی‌شود.

امینه حسن با استناد به داستان‌های قرآنی و تاریخی در پیروزی حق بر باطل از زنان افغان، فلسطین، عراق و چچن خواست تا آخرین قطره خون برای پیروزی حق مقاومت کنند.

از سوی دیگر، دکتر هانی السباعی، مدیر مرکز پژوهشی در لندن در گفت‌و‌گو با الشرق‌الاوسط گفت: امینه حسن، همسر سابق طارق انور یکی از مبارزان القاعده که در سال ۲۰۰۲ در افغانستان کشته شده بود، پس از کشته شدن همسرش با ایمن الظواهری ازدواج کرد.

همچنین وی گفت: امینه حسن خواهر طارق حسن یکی دیگر از مبارزان القاعده است که در سال ۱۹۹۲ در راه بازگشت از افغانستان به مصر دستگیر و به اعدام محکوم شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours