وبلاگی با امید به آزادی سمیه رشیدی، فعال جنبش زنان

4 دی 1388

مدرسه فمینیستی: وبلاگی با عنوان «سمیه را آزاد کنید» برای آزادی سمیه به تازگی بر صفحات اینترنت نقش بسته است: «سمیه رشیدی فعال حقوق زنان و از فعالان کانون هستیا اندیش و کمپین یک میلیون امضا شنبه 29 آذر ماه ، بعد از حضور در دادگاه انقلاب بازداشت و روانه زندان اوین شد. پیش از آن نیز 5 مامور _در ساعت 6 صبح روز 23 آذر _ به طور ناگهانی وارد منزل سمیه رشیدی شدند و به تفتیش منزل و وسایل شخصی وی و دوستانش پرداختند. این فعال حوزه ی زنان همچنین در سال تحصیلی جاری به دلیل ستاره دار شدن از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات زنان محروم شد.»

در این وبلاگ اطلاعیه ای از سوی کانون هستیااندیش، انجمنی که سمیه رشیدی در آن فعالیت می کند منتشر شده که متن آن به شرح زیر است: « و این بار قصه ی تازه ای نبود تاراج کرامت انسانی و دودمان ساده ی انسان.ما آمدگانیم و می گذریم و لیک این برف را سر باز ایستادن نیست.

صدای حق خواهی انسان را چه می کنید؟مگر چه می خواست آنکه نهال نازک دستانش از عشق بود و آزادی می جست؟

مگر چه کرده بود آنکه از تحقیر زن و نابرابری و تبعیض تن می زد؟ای کاش عدالتی، عدالتی، عدالتی خشم فروخورده ی ما را فریاد می کرد.

سمیه، سمیه رشیدی مهربان، هستیا اندیش به تو می بالد و محکوم می کند بازداشت تو را که جز از حقوق برابر زن نگفتی و آرمانت همه از امید است و روشنایی. دمت گرم و سرت خوش.

ما اعضای کانون هستیا اندیش تو را و حق خواهی تو را از یاد نخواهیم برد و خواهان آزادی بی قید و شرط تو و همه ی دربندان آزاد هستیم.»

این وبلاگ را در آدرس زیر می توانید مشاهده کنید:

http://somayerashidi.blogfa.com/

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours