سازمان عفو بین‌الملل خواستار آزادی مادران عزادار شد

21 دی 1388

سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران خواست که شماری از مادران عزادار و حامیان آنها را که روز شنبه در جریان راهپیمایی خاموش خود در پارک لاله تهران بازداشت شده‌اند، آزاد کنند.

بر اساس گزارش‌ها، ۳۳ تن از اعضای گروه مادران عزادار و حامیان آنها بعد از ظهر پس از بازداشت توسط نیروهای انتظامی و لباس شخصی، به بازداشتگاه وزرا منتقل شدند.

آن طور که یکی از نزدیکان به اعضای این گروه به رادیو فردا گفته است حدود ۱۵ تن از بازداشت‌شدگان روز دوشنبه به زندان اوین انتقال داده شده‌اند.

با این حال بر اساس گزارش برخی از سایت‌های خبری، شمار مادران عزادار و حامیان آنها که به زندان اوین منتقل شده‌اند به ۲۸ نفر می‌رسد.

در همین زمینه حسیبه حاج صحراوى، معاون برنامه خاورمیانه و آفریقاى شمالى سازمان عفو بین‌الملل گفت: «مادرانی که به خاطر کشته شدن فرزندانشان توسط مأموران امنیتی عزادار هستند، باید از حمایت دولت برای یافتن حقیقت در این باره برخوردار باشند، نه اینکه با بازداشت و زندان مواجه شوند».

وی ضمن تأکید بر آزادی فوری بازداشت‌شدگان خواستار انجام تحقیقاتی در خصوص چگونگی رفتار با آنان شد. خانم حاج صحراوی همچنین نسبت به وضعیت سلامت دستگیرشدگان به شدت ابراز نگرانی کرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours