جنبش زنان، دستگیری، احضار، حکم و ممنوع الخروجی: هر 4 روز یک نفر

۰ min read

26 فروردین 1387

مدرسه فمینیستی (26 فروردین 1387): گزارش زیر نگاهی است به روند دستگیری ها و بازداشت ها در بین فعالان زن در جنبش زنان و دانشجویی از بهمن ماه سال 86 تا فروردین 87.

طی هشتاد روز گذشته بیش از بیست نفر از فعالان جنبش زنان دستگیر، احضار یا ممنوع الخروج شده اند که در این میان سهم فعالان کمپین یک میلیون امضا هفده نفر بوده است. آخرین مورد، دستگیری خدیجه مقدم عضو فعال کمیته مادران کمپین است که درروز بستم فروردین با ورود ماموران امنیتی به منزلش دستگیر و با قرار وثیقه صد میلیونی راهی زندان شد.

20 فروردین 1387

◀️  دختری ۱۴ ساله در زاهدان توسط پدرش سنگسار شد

خبر سنگسار سعیده، دختر ۱۴ ساله زاهدانی به شیوه قتل های ناموسی توسط پدرش، در حالی انتشار می یابد که هم اکنون ‏حداقل ۱۱ محکوم به سنگسار، در زندانهای ایران منتظر اجرای حکمشان هستند و خبرها حکایت از صدور حکم اعدام (به ‏جای سنگسار) برای مردی که در شهر مشهد مرتکب زنای محصنه شده است، دارد.‏روزنامه قدس در تهران روز چهار شنبه ۲۴ بهمن، علت سنگسار شدن سعیده توسط پدرش، محمد.ش، را ارتباط وی با ‏یک پسر نامحرم نوشته است و توضیحی مبنی براین که این ارتباط آیا یک دوستی ساده بوده یا ارتباط جنسی ( که ‏مطبوعات، از آن به عنوان رابطه نامشورع یاد می کنند) چیزی عنوان نکرده است. ‏روز شنبه ۲۰ بهمن ماه ۸۶، پلیس از وجود جسد دختری در کوه های زاهدان با خبر شده و پس از مدتی قاتل این دختر را ‏پدرش معرفی کرده و علت قتل را مجازات دختر به خاطر داشتن رابطه با پسری نامحرم عنوان می دارد. محمد.ش. واقعه ‏را چنین شرح می دهد که به همراه دوستم غلام، سعیده را به کوه های کورین در حوالی زاهدان بردیم و بعد از سنگسار ‏کردن او، با چهار گلوله وی را به قتل رساندم. ‏

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours