برخی نهادها زمینه تضییع حقوق کودک را فراهم می‌کنند

24 دی 1388

ایلنا: در بخشی از طبقات اجتماعی در ایران،‌خانواده‌ دچار بحران جدی است و اگر دولت سیاست‌های اجتماعی مشخصی برای حمایت از این گروه و طبقات آسیب دیده نداشته باشد،‌با حجم عظیمی از کودکان آسیب دیده و در معرض خشونت مواجه می‌شود .عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان با اشاره به نبود مددکاران اجتماعی مختص کودکان گفت: متاسفانه برای کودکان آسیب دیده و در معرض آسیب در ایران، نهاد حمایتی مشخصی وجود ندارد.

جاوید سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ با بیان اینکه نهاد حمایتی مشخص برای حمایت از کودکان در ایران وجود ندارد تاکید کرد: در حال حاضر نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورها نیز، خانواده‌ها دیگر نهاد حمایتی خوبی محسوب نمی‌شوند و توانایی کارکردهای لازم برای حمایت از کودکان را ندارد ،حتی نهاد خانواده در اکثر مواقع با غفلت خود، باعث کودک‌آزاری و نقص صریح حقوق کودک می‌شود.

او افزود: کودک متعلق به تمام جامعه و اولین مسئول و حامی آن دولت است در حالی که ضعف قوانین باعث شده که دولت در عمل حامی و پشتیبان محکمی برای کودکان نباشد.

عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان تصریح کرد: دولت باید در زمان حاد بودن شرایط کودکان همچون کودک‌آزاری‌ها، خشنونت،‌فقر و … برای بهبود شرایط کودک مداخله کند و کودکان آسیب دیده اجتماعی و آسیب‌پذیر را تحت حمایت قرار دهد اما انواع آسیب‌های اجتماعی در جامعه و اشکال آن که نقص صریح حقوق کودک، کودک‌آزاری و خشونت بر علیه کودکان است مشاهده شده و دولت نیز در زمینه این گونه معضلات سکوت می‌کند.

به گفته سبحانی در بخشی از طبقات اجتماعی در ایران،‌خانواده‌ دچار بحران جدی است و اگر دولت سیاست‌های اجتماعی مشخصی برای حمایت از این گروه و طبقات آسیب دیده نداشته باشد،‌با حجم عظیمی از کودکان آسیب دیده و در معرض خشونت مواجه می‌شود که سرپناهی حتی برای اعتراض ندارد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours