مهرانه آتشی، عکاس، به همراه همسرش بازداشت شد

28 دی 1388

به گزارش سایت نوروز: مهرانه آتشی، عکاس، سه شنبه شب در خانه اش و به همراه شوهرش بازداشت شد. کامپیوترها و بعضی از وسایل آنها نیز به هنگام بازداشت ضبط شده است.

به گزارش نوروز، تا دو روز بعد اطرافیان آنها اطلاعی از دستگیری این زوج نداشتند تا اینکه همسر مهرانه آتشی با خانواده اش تماس می گیرد و خبر بازداشت خود و همسرش را به آنها می دهد. او از محل نگهداری خود اطلاعی نداشته است.

مهرانه آتشی عکاس هنری است که در چند سال قبل، مدتی در نشریه های سروش جوان و همشهری جوان کار کرده بود.

همچنین بر اساس گزارش بی بی سی مطلع شده که مهرانه آتشی، عکاس هنری، سه شنبه 22 دی ماه 88 به همراه همسرش بازداشت شده است. دلیل بازداشت این دو تن هنوز روشن نیست.

مهرانه آتشی عکاس هنریست که در سال های اخیر فعالیت عکاسی خبری و مطبوعاتی نداشته است. او حدود سه ماه پیش در نمایشگاه 165 سال عکاسی ایران در پاریس شرکت کرده بود. خانم آتشی چند سال پیش مدتی برای نشریه های سروش جوان و همشهری جوان عکاسی می کرد.

براساس این گزارش در روزهای پس از عاشورا، دامنه بازداشت ها در ایران به خارج از محدوده فعالان سیاسی و روزنامه نگاران سیاسی گسترش یافته است.

بهرینگ تنکابنی، سردبیر مجله فرهنگ و آهنگ، و کیوان فرزین، مدیرمسئول این نشریه، روز 15 دی در دفتر این نشریه بازداشت شدند.

پیش از آن آروین صداقت کیش، از نویسندگان مجله فرهنگ و آهنگ، در تظاهرات اعتراضی روز عاشورا بازداشت شده بود.

اردوان تراکمه، منتقد ادبی و پسر یونس تراکمه نویسنده، فردای روز عاشورا بازداشت شد.

خلیل درمنکی، منتقد ادبی نیز در حاشیه تظاهرات روز عاشورا و رضا نجفی، مترجم، روز 11 دی در منزلش بازداشت شد. آقای نجفی چند روز بعد، از زندان آزاد شد.

سه عکاس زن در مراسم تشییع استاد علی محمدی بازداشت شدند

همچنین بر اساس گزارش کلمه سه عکاس خبری صبح امروز در مراسم تشییع پیکر”مسعود علی محمدی” استاد ترور شده دانشگاه تهران دستگیر شدند.

براساس گزارش های رسیده، در این مراسم که با حضور بسیار گسترده نیروهای لباس شخصی، امنیتی و بسیجی برگزار شد ، سه تن از عکاسان خبری که گفته می شود برای آژانس های خبری خارجی کار می کردند بازداشت شده اند. این عکاسان که همگی زن بودند ، توسط پلیس های زن بازداشت شده اند.

هنوز مشخص نیست که علت این بازداشت ها چه بوده است و چرا تنها عکاسان زن بازداشت شده اند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours