از وضعیت فروغ میرزایی و بهاره هدایت اطلاعی در دست نیست

1 بهمن 1388

همسر بهاره هدایت: هیچ خبری از وضعیت همسرم ندارم!

“بیش از بیست روز از بازداشت همسرم گذشته و این در حالیستکه در این مدت و در حدود دو هفته پیش همسرم در تماس تلفنی کوتاهی از مکان بازداشت خود خبر داد و متاسفانه از آن پس تاکنون هیچ خبری از وی نداریم و همین مساله نگرانی های ما را مضاعف کرده است!

در پیگیری های قانونی روزانه با عدم پاسخگویی مواجه ایم و با درخواست دیدار و یا تماس تلفنی جهت خبر دارشدن از وضعیت سلامتی وی متاسفانه تاکنون موافقت نگردیده است!

جالب آنکه هنوز به وکیل وی اجازه خواندن پرونده و یا دیدار با موکل خویش را نداده اند! امیدوارم هر چه زودتر این حق قانونی لحاظ گردد تا وضعیت پرونده وی مشخص شده و بفهمیم اتهام ایشان چیست؟!

با شرایط کنونی به شدت نگران وضعیت سلامتی همسرم هستم. از مسوولین محترم مربوطه خواستارم طبق قانون و با لحاظ شرایط دینی و انسانی، با درخواست ملاقات بنده با همسرم موافقت نمایند.”

بی اطلاعی از وضعیت فروغ میرزایی

ادوار نیوز: خانواده فروغ میرزایی، یکی از وکلای بازداشت شده روزهای پس از عاشورا، نسبت به 16 روز بی خبری مطلق از وی ابراز نگرانی کردند.

برادر فروغ میرزایی در این خصوص گفته است: “خواهرم در 16 روز گذشته هیچ تماسی با ما نداشته و این فاصله زمانی ما را نسبت به سلامت و وضعیت نگهداری وی به شدت نگران کرده است”.

حسین میرزایی با بیان اینکه “در حال حاضر مهم ترین چیز برای ما اطمینان از سلامت خواهرم است” افزوده: “تلاش های ما و وکلایمان برای کسب اطلاع و ملاقات با خواهرم تاکنون بدون نتیجه بوده و بازپرس پرونده از ممنوع الملاقات بودن وی و همسرش خبر داده است”.

وی افزوده: “از زمان دستگیری خواهرم روزی نبوده که مادرم برای دقایقی از پای تلفن منزل دور شود در این انتظار که صدای او را بشنود و شبی نبودر ادامه گفت: “آنچه بیشتر ما را ناراحت می کند این است که خواهرم با پذیرش وکالت متهمان سیاسی و دانشجویی همواره از حقوق قانونی و انسانی آنها دفاع می کرد اما اکنون خودش محروم از این حقوق قانونی است. شاید خواهرم تاوان دفاع قانونی از متهمان سیاسی و دانشجویی را می پردازد”.

برادر وکیل بازداشت شده در ادامه گفته است: “برداشت ما پس از دو هفته که هر روزمان صرف مراجعه به دوایر مختلف دستگاه قضایی شد این است که قوه قضاییه در ارتباط با پرونده های سیاسی چند هفته اخیر به حاشیه رانده شده و روند بازداشت افراد و تحقیق از متهمین از سوی نیروهای خارج از این قوه کنترل می شود”.

به گفته حسین میرزایی “فشار تندروها پس از حوادث عاشورا، مقاومت چند ماهه دستگاه قضایی برای عبور از آیین دادرسی و حقوق شهروندی را شکسته و باعث عقب نشینی آن در برابر تندروها شده است”.

برادر فروغ میرزایی با بیان اینکه استقلال قوه قضاییه تنها تضمین رسیدگی عادلانه به اتهامات است، گفته: “نگران آن هستیم که عده ای بی گناه قربانی تندروی های افرادی بیرون از دستگاه قضایی شوند”.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours