در زمان خاتمی برای لوازم آرایشی 5 درصد و برای چادر مشکی 64 درصد مالیات اخذ می‌شد!!!

1 بهمن 1388

فارس: معاون آموزشی موسسه امام خمینی (ره) قم گفت: در دولت اصلاحات و زمان خاتمی برای لوازم آرایشی پنج درصد و برای چادر مشکی 64 درصد مالیات اخذ می‌شد.

سید ابراهیم حسینی شامگاه دیروز در همایش عفاف و حجاب مدیران واحدهای آموزشی دختر مقطع راهنمایی و متوسطه استان که در سالن کوثر برگزار شد، اظهار داشت: امروز یکی از معضلات جامعه بحث روابط دختر و پسر است که دچار بحران شده است.

وی ادامه داد: امروز مشکل بحث حجاب و پوشش نیست بلکه بحث عمیق‌تر از این موارد است و باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

معاون آموزشی موسسه امام خمینی (ره) قم اضافه کرد: در آیات و روایات آمده است که وقتی برای کمک به دین خدا و انقلاب اسلامی پیامبر، اعراب فراخوانده می‌شوند و آنها دریغ می‌ورزند، خدا امتی دیگر را خواهد آورد که از این انقلاب حمایت کنند و آن امت ایرانیان هستند.

وی عنوان داشت: این آیات و روایات نشان می‌دهد که ما کار بزرگی بر دوش داریم و با توجه به این مسئولیت دشمن می‌خواهد بنیان‌های فرهنگی و اعتقادی نهضت اسلامی را ویران کند و یکی از مسائل مهم در این حوزه عفاف است و حجاب یکی از جلوه‌های عفاف است.

حسینی اعلام کرد: آموزش و پرورش بنیاد کار است و ولی ما در کشور آموزش و پرورش را ساده گرفته‌ایم و می‌خواهیم همه چیز را در دانشگاه درست کنیم، معلمان می‌توانند بسیار تاثیرگذار عمل کنند زیرا یک انسان ممکن است با یک صحبت و سخن مسیر زندگی‌اش تغییر کند و ما در این خصوص توجه کافی را نداریم و اگر بتوانیم یک انسان را در مسیر صحیح زندگی قرار دهیم ارزش بسیار زیادی دارد و کار بسیار بزرگی را انجام داده‌ایم.

وی توضیح داد: اگر بخواهیم کار اخلاقی و تربیتی انجام دهیم باید ویژگی‌ها و خصلت‌هایی را داشته باشیم تا سخن ما را بپذیرند، سخنی که می‌گوییم نباید از روی تحقیر و اهانت باشد، نباید علنی و در ملاعام بیان کنیم، عدم سرزنش، غیر مستقیم گفتن و عبرت‌آموز سخن گفتن از جمله موارد مهم است.

معاون آموزشی موسسه امام خمینی (ره) قم تصریح کرد: ما باید برای دانش‌آموزان از زیبایی‌ها و جذابیت‌های دین سخن بگوییم تا نوجوان و جوان ما بداند که دین جذاب است نباید طوری از دین سخن گفته شود که گویی دین محرومیت و محدودیت است برای نمونه در بحث حجاب باید علل و فایده حجاب بیان شود و به گونه‌ای نباشد که محدودیت تلقی شود.

وی اعلام کرد: باید دقت کنیم که نباید جاذبه‌های دین از بین برود و آنچه را که دین نگفته است به طوری سلیقه‌ای تحمیل نکنیم.

حسینی با اشاره به الگو بودن رفتار معلمان برای دانش‌آموزان گفت: یکی از مواردی که به آن توجه نمی‌شود این است که مردم بیش از اینکه به سخن ما گوش کنند به عمل ما توجه می‌کنند، بنابراین مسئولان به ویژه معلمان مدارس باید توجه داشته باشند که سخن و عمل آنها یکی باشد زیرا آنها به نوعی الگوی دانش‌آموزان هستند.

وی خاطرنشان کرد: شما معلمان می‌توانید بهترین الگوی رفتاری باشید و پوشش، نگاه، کلام و رفتار شما می‌تواند به عنوان الگو قرار گیرد.

معاون آموزشی موسسه امام خمینی (ره) قم با اشاره به عوامل بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه بیان داشت: تعلیم و تربیت غلط، عدم توجه به تربیت فرزندان در سنین پایین و تبدیل رفتارهای غلط به عادت و از بین رفتن حیا در جامعه از جمله مهم‌ترین علل بروز بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه است.

وی تأکید کرد: عامل مهم دیگر، حکومت و حاکمان و کارمندان حکومت هستند، دولت انحرافی اصلاحات زمینه بی‌حیایی و بی‌عفتی را در جامعه ما ایجاد کرد و خدا نیامرزد کسانی که در این دوران ریشه به تیشه عفت جامعه زدند.

حسینی اضافه کرد: امروز بیشترین بدحجابی در ادارات ماست و حضور ناسالم زنان در جامعه برای چه و با کدام فرهنگ است، این موضوع به این دلیل است که ما آموزش ندیده‌ایم.

وی با اشاره به اغتشاشات روز عاشورا گفت: مشکل ما طراحی‌های دشمن است، آیا تصور می‌کنید اتفاقی که در روز عاشورای 88 رخ داد اتفاقی بدون برنامه‌ریزی‌های قبلی بود، اینگونه نیست، 10 سال قبل موسوی با عده‌ای جلسه گرفتند و در نهایت جزوه‌ای را آوردند با عنوان الگوی زیست مسلمانی و یا مهدی هاشمی رفسنجانی چهار سال جلساتی را داشت و حتی وزیر اطلاعات نیز به صورتی رسمی اعلام کردند که پسر هاشمی رفسنجانی سالیان سال برای انگلیس جاسوسی می‌کرده است و آن برنامه‌ها به جایی منجر می‌شود که مملکتی که تمام هستی آن از امام حسین (ع) است یک عده ارذل و اوباش در روز عاشورا پرچم امام حسین (ع) را آتش زدند.

معاون آموزشی موسسه امام خمینی (ره) قم یادآور شد: در دولت اصلاحات، زمان خاتمی برای لوازم آرایش پنج درصد و برای چادر مشکی 64 درصد مالیات اخذ می‌شد.

وی ادامه داد: دو فرهنگ در جهان حاکم است، فرهنگ پیرو و فرهنگ پیشرو که فرهنگ پیرو فرهنگی است که هوس‌ها در آن مطرح و مورد توجه است و امروز جامعه به این سمت می‌رود و فرهنگ پیشرو فرهنگ اسلامی است.

حسینی افزود: ما به عنوان یک انسان دارای عقل هستیم و عقلانیت زمانی شکوفا می‌شود که به شخصیت و کرامت خود توجه کنیم و این امر در تعلیم و تربیت و ایجاد فضای معنوی و با ایمان محقق می‌شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours