جمع‌آوری892 کودک کار و خیابان در 8 ماهه امسال

2 بهمن 1388

ایسنا: طبق اظهارات مدیرکل بهزیستی استان تهران در هشت ماهه ابتدای امسال 892 کودک کار و خیابان به مراکز بهزیستی ارجاع شده‌اند که بنابر دلایلی همچون طرد از خانه، طلاق و اعتیاد والدین، فوت یک یا هر دو والد، بیکاری والدین، غیبت یک یا هر دو والدین، مشکلات اقتصادی خانوار، کودک آزاری جسمی و جنسی، فرار از منزل و سایر مشکلات خانوادگی در خیابان زندگی و کار می‌کردند.

ظاهر رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، با اشاره به جزییات این آمار افزود: 14 درصد از مجموع این کودکان از خانه طرد شده و 11 درصد از والدین آن‌ها معتاد بودند.

به گفته وی، در عین حال مشکلاتی نظیر طلاق والدین با یک درصد و فوت والدین با هفت درصد در بین این کودکان دیده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: همچنین بیکاری والدین با یک درصد، غیبت یک یا هر دو والد با 12 درصد و سایر مشکلات خانوادگی با 33 درصد نیز در میان آمارهای استخراج شده، است.

رستمی در مورد آزارهای وارده بر این کودکان که از دیگر دلایل حضور آن‌ها در خیابان به شمار می‌رود، نیز گفت: 9 درصد از کودکان یاد شده مورد آزارهای جسمی و چهار درصد مورد آزارهای جنسی قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، این در حالیست که 76 درصد از مجموع 892 کودک کار و خیابانی که توسط نیروی انتظامی و شهرداری و غیره به مراکز بهزیستی ارجاع شده‌ بودند، از منزل فرار کرده بودند. همچنین 13 درصد کودکان نیز در خیایابان زندگی می‌کردند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان این که حدود 600 نفر از مجموع 892 کودک کار و خیابان ذکر شده از اتباع بیگانه بودند، گفت: تقریبا تمام این کودکان افغان و درصد اندکی از آن‌ها پاکستانی و هندی بودند.

رستمی ضمن یادآوری مسوولیت بهزیستی در ساماندهی کودکان کار و خیابان تصریح کرد: بر حسب تکلیف، آن دسته از کودکانی که از سایر شهرستان‌ها و استان‌ها به تهران آمده بودند را به شهر متبوع خود ارجاع دادیم. این در حالیست که کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست ساکن تهران نیز در مراکز بهزیستی پذیرش شده‌اند.

وی افزود: از مجموع تعداد یاد شده، حدود 61 نفر از کودکان بد و بی‌سرپرست را به صورت دائم در مراکز خود پذیرش کرده‌ایم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours