زنان از جایگاه اجتماعی کمتری برخوردارند

2 بهمن 1388

ایونا: مدیر موسسه تحقیقات اجتماعی کندوکاو گفت: زنان در مقایسه با مردان از جایگاه اجتماعی کمتری برخوردارند .

نوروز هاشم‌زهی در همایش نقش زنان در عرصه اجتماعی شهر اظهار داشت: برخی از نظریه‌پردازان معتقدند که مردان و زنان الگوهای متفاوت رشد هورمونی در چرخه حیات دارند و دلهره برای مراقبت از کودکان خاص زنان بوده و این یکی از پدیده‌های هورمونی است .

مدیر موسسه تحقیقات اجتماعی کندوکاو با بیان این ‌که اگر زندگی زنانه در جامعه عجین شود جهان برای همه امن‌تر و انسانی‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: زنان در مقایسه با مردانی که در همان جایگاه اجتماعی قرار دارند از منابع مادی، منزلت اجتماعی، قدرت و فرصت‌های تحقق نقش کمتری برخوردارند .

دبیر علمی همایش نقش زنان در عرصه اجتماعی گفت: این همایش با اهداف شناخت موقعیت و تجربه‌های زنان در عرصه عمومی، شناخت عوامل موثر بر مشارکت زنان در کلان‌شهر تهران، تلاش در راستای بهبود و ارتقای موقعیت زنان در جامعه شهری برگزار شده است .

وی با اشاره به این‌که این همایش دارای محورهای متفاوت است، ادامه داد: پیشینه تحول مشارکت زنان در عرصه عمومی، بررسی نقش و موقعیت زنان در عرصه اجتماعی شهر، عوامل موثر بر گسترش نقش زنان در عرصه اجتماعی شهر، موانع و راهبردهای مشارکت زنان در عرصه اجتماعی شهر از محورهای این همایش است .

هاشم‌زهی در پایان تصریح کرد: برگزاری همایش نقش بانوان در عرصه اجتماعی شهر در منطقه ۲۰ تهران فرصتی است تا محققان و صاحب نظران علمی و اجرایی بتوانند حاصل جدیدترین پژوهش‌ها و بررسی‌های خود را در قالبی دقیق‌تر و با انطباق بیشتر با واقعیات شهری تحلیل و ارائه کنند .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours