زنان ورزشکار بیشتر از مردان آسیب می‌بینند

9 بهمن 1388

فارس: متخصصان فیزیولوژی معتقدند زنان ورزشکار بیش از مردان دچار آسیب می‌شوند زیرا برنامه‌های ورزشی برای مردان طراحی شده است.

بر اساس مطالعاتی در کانادا، زنان ورزشکار میزان بیشتری آسیب را تجربه می‌کنند چرا که در برنامه‌های ورزشی طراحی شده، تفاوت‌های زیستی طبیعی میان مردان و زنان در نظر گرفته نشده است.

دکتر ویکی هاربر، سرپرست این تحقیقات اظهار داشت: هنگام برگزاری مسابقات، زنان بیشتر آسیب می‌بینند زیرا بدن آنها توانایی کنار آمدن با برنامه‌های ورزشی طراحی شده را ندارد. وی گفت: در مقایسه نوجوانان، دختران از آسیب‌های بیشتری رنج می برند و میزان شیوع این آسیب‌ها در مقایسه با پسرها به ویژه در ورزش‌هایی مانند دومیدانی، ژیمناستیک و فوتبال بیشتر است.

به گزارش روزنامه تلگراف، آسیب‌ها در ناحیه زانو در فوتبال و پس از آن در بسکتبال، هاکی روی چمن، بیسبال و والیبال در دختران بیش از پسران است.

به ویژه، زنان رباط های قابل انعطاف‌تر و قدرت ماهیچه‌ای کمتری دارند؛ در نتیجه احتمال ایجاد آسیب رباط صلیبی جلویی زانو (ACL) که عمدتاً به علت کاهش سریع سرعت یا تغییر مسیر ایجاد می‌شود، در آنها 2 تا 6 بار بیش از مردان است. هابر با بیان اینکه زنان مانند مردان نیستند،گفت: میزان اختلال در خوردن نیز در میان زنان ورزشکار به ویژه در ورزش‌های دو استقامت و ژیمناستیک، بسیار بیش از سایر زنان است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours