شیوا نظرآهاری و بهاره هدایت ممنوع الملاقات شده اند / پریسا کاکایی با خانواده خود ملاقات کرد

شیوا نظرآهاری تحت فشار و از ملاقات با خانواده خود محروم شده است / پریسا کاکایی با خانواده اش ملاقات کرد


سایت تا آزادی روزنامه نگاران: شیوا نظر آهاری برای پذیرفتن اتهامات ساختگی نیروهای امنیتی تحت فشار است و از ملاقات با خانواده خود محروم می باشد.

مسئولان زندان اوین از ملاقات خانواده شیوا نظرآهاری با فرزندشان جلوگیری کردند. این درحالی است که از آخرین تماس این فعال حقوق بشر با خانواده‌اش یک هفته می‌گذرد و گزارش‌های دریافتی حاکی از تشدید فشار بر این عضو کمیته برای پذیرفتن اتهاماتش است.

گفتنی است امروز چندتن دیگر از اعضای کمیته ازجمله پریسا کاکایی موفق به ملاقات با خانواده خود شدند.

به گزارش سایت تا آزادی روزنامه نگاران زندانی، گزارش‌های دریافتی در چند روز گذشته حاکی از تلاش بازجویان پرونده برای تفهیم اتهام محاربه به اعضای کمیته از جمله کوهیارگودرزی و مهرداد رحیمی می‌باشد اما آنها هیچیک از اتهامات وارده رانپذیرفته‌اند.

به نظر می‌رسد مسئولان قضایی قصد دارند با مرتبط‌ ساختن کمیته گزارشگران حقوق بشر با احزاب سیاسی خارج از کشور اتهامات سنگینی رابه اعضای بازداشت‌شده این نهاد مدنی تفهیم نمایند. پیش از این نیز دادستان تهران طی دیدار با خانواده نظرآهاری کمیته گزارشگران حقوق بشر را وابسته به منافقین خوانده بود.

شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر و فعال جنبش زنان،نزدیک به ۴۰ روز است که در بازداشت نیروهای امنیتی و در سلول انفرادی بند۲۹۰ زندان اوین به سر می‌برد. وی پیش از این در اول مهرماه با وثیقه ۲۰۰میلیون تومانی پس از بیش از ۱۰۰ روز حبس آزاد شده بود.

ممنوع الملاقات شدن بهاره هدایت

ادوارنیوز: امین احمدیان، همسر بهاره هدایت از ممنوع الملاقات بودن و تداوم بازداشت همسرش و سایر اعضاء دربند دفتر تحکیم وحدت خبر داد.

وی به ادوار نیوز گفت:امروز پنج شنبه پس از گذشت یکماه از بازداشت بهاره به اتفاق خانواده سایر اعضا دربند شورای مرکزی ٰبه زندان اوین مراجعه کردیم که پس از پیگیریهای فراوان در نهایت اعلام شد که بازجویی و تحقیق از آنان کماکان ادامه داشته و امکان هیچگونه ملاقاتی تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.این در حالیست که با گذشت یکماه از بازداشت همسرم هنوز از اتهامات مطرح شده علیه وی و وضعیت پرونده او هیچ اطلاع دقیقی نداریم و هیچگونه پرونده ای نیز در دادسرای انقلاب از ایشان موجود نیست و اساسا دادسرای انقلاب از وجود نام بازداشتیی با این مشخصات اظهار بی اطلاعی می کند!!

گفتنی است چهار تن از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت ، مهدی عربشاهی،میلاد اسدی،مرتضی سمیاری و بهاره هدایت هم اکنون در زندان اوین بسر می برند.به گفته خانواده، میلاد اسدی دوماه است که در سلول انفرادی است وخانواده مهدی عربشاهی نیز از نگهداری وی در سلول انفرادی بند240 خبر میدهند، مرتضی سمیاری و بهاره هدایت نیز همچنان در بند 209 زندان اوین بسر می برند.خبر ها حاکی از اعمال فشارهای سنگین بر آنان برای برخورد با این تشکل دانشجویی و اعلام غیر قانونی بودن و انحلال دفتر تحکیم می باشد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours