وضعیت وخیم جسمانی مهدیه گلرو، فعال دانشجویی، در زندان اوین

15 بهمن 1388

کمیته گزارشگران حقوق بشر – خواهر مهدیه گلرو، فعال دانشجویی پس از آخرین ملاقات با وی از وضعیت جسمانی وخیم خواهرش خبر داد.

به گفته خواهر این فعال دانشجویی، وی نسبت به آخرین ملاقاتشان در دوهفته گذشته بسیار لاغر شده بود. وی همچنین از وضعیت بهداشتی و دارویی زندان شکایت داشته و اظهار داشته که ده روز است به بیماری عفونت روده دچار شده است ولی کمبود امکانات بهداشتی و دارویی زندان به ویژه پس از روز عاشورا به حدی است که زندانیان حتی برای دسترسی به آنتی‌بیوتیک هم بامشکل روبرو هستند.

همچنین این عضو شورای دفاع از حق تحصیل به خرابی شوفاژها و سرمای شدید چند روزه‌ی اخیر زندان اوین اشاره نموده است که موجب سرماخوردن تعداد زیادی از زندانیان از جمله خود وی شده است. مهدیه گلرو در مورد وضعیت همسر خود نیز اظهار داشت که بنا بر وعده بازجویان پرونده در صورت همکاری وی همسرش وحید لعلی‌پور قرار بود آزاد شود ولی به رغم پایان یافتن قرار بازداشت موقت وی همچنان در زندان به سر می‌برد. گفتنی است این فعال دانشجویی برای پذیرفتن اتهاماتی همچون ارتباط با سازمان مجاهدین خلق تحت فشار قرار دارد اما هیچیک از اتهامات وارده را نپذیرفته است.

مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، در تاریخ ۱۲ آذرماه به همراه همسرش در منزل شخصی‌شان بازداشت شدند. وی در سال گذشته نیز پس از تحصن ۴ روزه در اعتراض به محرومیت از تحصیل، در دانشگاه علامه بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours